Університет менеджменту освіти НАПН України продовжує підготовку експертів з проведення інституційного аудиту
ДЗВО "Університет менеджменту освіти" спільно з Державною службою якості освіти України за супроводом кафедри менеджменту освіти та права (завідувач кафедри – професор З. В. Рябова) з 9.11.2020 року розпочато роботу курсів підвищення кваліфікації державних службовців, посади яких віднесено до категорій посад «Б» та «В», і посадові особи місцевого самоврядування, посади яких віднесено до п’ятої – сьомої категорії посад.
Відкрили навчання ректор ДЗВО "Університет менеджменту освіти", професор М.О. Кириченко та Ю. В. Вергун, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.
Усього протягом 2 тижнів буде навчатися понад 100 осіб.
Безпосередньо, – це працівники територіальних органів Державної служби якості освіти на підвищенні кваліфікації за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою «Інституційний аудит та розбудова системи забезпечення якості освіти» (60 осіб). Куратор – тьютор: проф. З. В. Рябова.
Програма розрахована на 60 годин (2 кредити ЄКТС). Навчання триватиме10 днів (по 5 днів протягом 2 тижнів). Навчання буде проведено дистанційно засобами електронного зв’язку на платформі електронного освітнього середовища ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Загальна мета навчання – підвищення рівня професійної компетентності учасників професійного навчання щодо ефективного виконання завдань та посадових обов’язків, необхідних для провадження слухачами професійної діяльності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування з питань проведення інституційного аудиту, створення і розбудови зовнішньої та внутрішньої систем забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти.
Зміст програми включає п’ять модулів. А саме: Система забезпечення якості освіти в Україні; Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти; Зовнішня система забезпечення якості освіти. Інституційний аудит; Організація та проведення заходів державного нагляду (контролю); Методичний супровід підготовки експертів для участі у проведенні інституційного аудиту. Останній модуль – включає теми за вибором слухачів.
Тому, з метою забезпечення якості організації освітнього процесу слухачам було запропоновано з 16 тем обрати 8, які їм цікаві та які вони б хотіли опанувати. Опитування проводилося за допомогою конструктора в googlе формах. Розклад занять побудовано з урахуванням результатів опитування.
Навчання спрямовано на підвищення рівня професійної компетентності слухачів. Зокрема, це: знання законодавства; професійні знання; лідерство; прийняття ефективних рішень; комунікація та взаємодія; командна робота та взаємодія; сприйняття та впровадження змін; управління організацією роботи та персоналом; виконання на високому рівні поставлених завдань; використання ІТ та ін.
Відтак, до 20 листопада 2020 року 60 учасників курсу вдосконалюватимуть професійні компетентності з питань організації та проведення інституційного аудиту, створення й розбудови зовнішньої і внутрішньої систем забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти.
Захід відбувається в межах реалізації Меморандуму про співпрацю між Державною службою якості освіти України та Національної академією педагогічних наук України.
Символічно, що навчання розпочалися під час Тижня якості освіти, оголошеного до Всесвітнього Дня якості.
Відтак, до 20 листопада 2020 року 60 учасників курсу вдосконалюватимуть професійні компетентності з питань організації та проведення інституційного аудиту, створення й розбудови зовнішньої і внутрішньої систем забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти.
Захід відбувається в межах реалізації Меморандуму про співпрацю між Державною службою якості освіти України та Національної академією педагогічних наук України.
Довідково:
Державна служба якості освіти організовує навчання освітніх експертів для проведення інституційного аудиту та розбудови системи забезпечення якості освіти.
Станом на 19.10.2020 заявки на навчання за програмою підготовки тренерів-експертів з питань проведення інституційного аудиту, створення та розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти подали 5951 особа. Відповідні сертифікати отримали 201 тренер-експерт, 214 осіб пройшли навчання в областях.