
ОЛІФІРА Лариса Миколаївна
Researcher ID:
http://www.researcherid.com/rid/F-1469-2019ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9534-1451Профіль вченого у Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=pK9Y-rcAAAAJСторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України
http://lib.iitta.gov.ua/id/user/4215Додаткові відомості
Освіта вища (Київський державний педагогічний інститут ім. О.М. Горького (1986 р.), нині – Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова).
Досвід роботи
- викладач педагогіки та методики виховної роботи Прилуцького педагогічного училища ім. І. Я. Франка (1986 - 1989 рр.);
- практичний психолог Прилуцького дитячого будинку (1989 - 2001 рр.);
- керівник психологічної служби, виконавчий директор та менеджер виконавчої дирекції Ліги соціальних працівників України (2001 – 2003 рр.);
- менеджер по реалізації соціальних програм Асоціації молодіжних організацій України «Спектр» (2003 р.);
- методист (2003 – 2007 рр.) і помічник ректора, старший викладач кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України (2007 р. – травень 2008 р.);
- помічник ректора, старший викладач і доцент кафедри менеджменту освіти, економіки та маркетингу (травень 2008 р. – 2014 р., після перейменування закладу)
- доцент кафедри державної служби та менеджменту освіти, заступник директора Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України (2014 р. – по теперішній час).
Тема дисертації «Розвиток професійної управлінської компетентності керівників вищих педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації засобами навчальних тренінгів» (спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти); захищена у 2013 р.
Наукова діяльність
- Член науково-методичної комісії 15 з організаційно-методичного забезпечення вищої освіти, 305 «Нормування робочого часу науково-педагогічних працівників» сектора вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України.
- Член вченої ради ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
- Член вченої ради Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
Перелік продукції (за останні два роки)
Посібники
1. Про актуальне в методичній діяльності: думки й поради експертів (Аbout important in methodological activities: expert opinions and advice) : мультимедійний наук.-метод. комплекс: авторський колектив / за наук. ред. проф. Т. М. Сорочан; загальна ред., упорядкування В. В. Сидоренко, М. І. Скрипник. Київ : Агроосвіта, 2017. 970 с. (у співавторстві)
2. Проектний менеджмент для інноваційного розвитку освітніх організацій України: навч. посіб. для підготовки магістрів за спеціальностями «Управління навчальним закладом» та «Управління проектами», підвищення кваліфікації слухачів, керівників навчальних закладів / З. В. Рябова, А. Б. Єрмоленко, Т. А. Махиня, Л. М. Оліфіра та ін.; за заг. ред. В. В. Олійника, Ф. Фреха; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж.освіти»; КультурКонтакт Австрія. Київ, 2017. 118 с. (у співавторстві)
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних
1. Оліфіра Л. М. Особливості моніторингу якості підвищення кваліфікації менеджерів освітніх закладів / Л. М. Оліфіра // Management of higher education quality problems and prospects / [collection of scientific papers; edited Victor Oliynyk]. – London, LASHE, 2017. – P. 30 – 33. ISBN 978-1911354-23-9
Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України
1. Ляхоцька Л. Практика організації освітнього процесу в закладах післядипломної педагогічної освіти на основі дистанційних технологій навчання [Електронний ресурс] / Л. Ляхоцька, Л. Оліфіра // Теорія і методика управління освітою. – 2016. – № 2 (18). – Режим доступу до журн.: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v18_16/%D0%9B%D1%8F%D1%85%D0%BE%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%9E%D0%BB%D1%96%D1%84%D1%96%D1%80%D0%B0.pdf (у співавторстві)
Інші праці
1. Оліфіра Л. М. Нормативне забезпечення організації освітнього процесу підвищення кваліфікації кадрів освіти / Л. М. Оліфіра // Науково-методичні основи професійного розвитку керівних і педагогічних кадрів в умовах випереджувальної післядипломної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. (30-31 березня 2017 р.) / РОІППО; упоряд.: Антонюк Л. В., Волосюк А. А.; заг. ред. А. Л. Черній. – Рівне: РОІППО, 2017. – 241 с. – С. 24–27. – Режим доступу: http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/847/
2. Оліфіра Л. М. Визначення критеріїв якості освіти фахівців на засадах андрагогіки у системі підвищення кваліфікації / Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: зб. матеріалів ІІ-ї Всеукр. Інтернет-конф. (28 квітня 2017 р., м. Київ) ⁄ редкол.: В. В. Сидоренко, М. І. Скрипник, Я. Л. Катюк. Київ: ЦІППО, 2017. 450 с. С. 20-22.
3. Оліфіра Л. М. Специфіка підвищення кваліфікації керівників коледжів: організаційно-професійний аспект [Електронний ресурс] / Л. М. Оліфіра // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Київ, 26 травня 2017 р.) – Київ : ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2017. – С.89 – 92. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji/
4. Оліфіра Л. М. Диверсифікація неперервного підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів освіти: європейський досвід і вітчизняні перспективи» / Л. М. Оліфіра // Післядипломна освіта в Україні. 2017. – № 1. С. 102 – 105.
5. Оліфіра Л. М. Основні підходи до розроблення освітньо-професійних програм підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних працівників / Л. М. Оліфіра // Освіта Закарпаття. – 2016. – № 23 – 24. – С. 29 – 32.
6. Оліфіра Л. М. Практика формування змісту підвищення кваліфікації на основі взаємодії зі стейкхолдерами [Електронний ресурс] / Л. М. Оліфіра // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: тези Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Київ, 27 травня 2016 р.) – К.: ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2016. – 120 с. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji-ta-seminari
7. Оліфіра Л. М. Організація підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних кадрів освіти на основі дистанційних технологій [Електронний ресурс] / Л. М. Оліфіра // Відкрита дистанційна освіта: від теорії до практики: зб. матеріалів Всеукр. електронної наук.-практ. конф., 25–27 жовтня 2016 р. / [ред. кол.: Олійник В. В. (гол. ред.) та ін.]. – К.: ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2016. – С. 79–80. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/705566/1/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D1%96%D1%81%D0%B8%20%D0%B5_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84_25-27_11%20%281%29.pdf
8. Оліфіра Л. М. Підготовка та підвищення кваліфікації керівників освіти в сучасній практиці розвинутих країн Європи / Л. М. Оліфіра // Професійний розвиток та управління людськими ресурсами в системі післядипломної педагогічної освіти в контексті трансформації освіти України: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 28 жовтня 2016 р. / за заг. ред. В. В. Олійника. – Київ : УМО НАПН України, 2016. – 604 с. – С. 572 – 578.
9. Оліфіра Л. М. Положення про організацію освітнього процесу за дистанційною формою навчання [електронний ресурс] / за заг. ред. В. В. Олійника, М. О. Кириченка; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2016. – 54 с. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/
10. Оліфіра Л. М. Положення про виїзні курси підвищення кваліфікації у Державному вищому навчальному закладі «Університет менеджменту освіти» [електронний ресурс] / М. Ф. Степко, Л. М. Оліфіра; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2016. – 13 с. – Режим доступу: http://umo.edu.ua
Участь у науково-практичних заходах (за останні два роки)
1. ІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології», тема доповіді: «Визначення критеріїв якості освіти фахівців на засадах андрагогіки у системі підвищення кваліфікації», м. Київ, 28 квітня 2017 р.
2. ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти», тема доповіді «Специфіка підвищення кваліфікації керівників коледжів: організаційно-методичний аспект», м. Київ (співорганізатори: НАПН України, НН ІМП ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», лабораторія організаційної психології Інституту психології ім. Г.С.Костюка), 26 травня 2017 р.
3. Міжнародна науково-практична конференція «Управління якістю вищої освіти: проблеми та перспективи», тема доповіді: «Особливості моніторингу якості підвищення кваліфікації керівників закладів освіти», м. Київ, 29 вересня 2017 р.
4. Всеукраїнська науково-практична конференція «Науково-методичні основи професійного розвитку керівних і педагогічних кадрів в умовах випереджувальної післядипломної освіти», тема доповіді: «Нормативне забезпечення організації освітнього процесу підвищення кваліфікації кадрів освіти», м. Рівне, Рівненський ОІППО (співорганізатори ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», Український відкритий університет післядипломної освіти, Консорціум закладів післядипломної освіти), 30-31 березня 2017 р.
5. Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації в умовах трансформації освіти», тема доповіді: «Практика формування змісту підвищення кваліфікації на основі взаємодії зі стейкхолдерами», м. Київ, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, 27 травня 2016 р.;
6. Всеукраїнська електронна науково-практична конференція «Відкрита дистанційна освіта: від теорії до практики», тема доповіді: «Організація підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних кадрів освіти на основі дистанційних технологій», м. Київ, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 25 – 27 жовтня 2016 р.
7. Всеукраїнської науково-практичної конференції «Професійний розвиток та управління людськими ресурсами в системі післядипломної педагогічної освіти в контексті трансформації освіти України», тема доповіді: «Підготовка та підвищення кваліфікації керівників освіти в сучасній практиці розвинутих країн Європи», м. Київ, Університет менеджменту освіти» НАПН України, 28 жовтня 2016 р.
8. ХІІ Всеукраїнська науково-методична конференція «Реалії та перспективи євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти», тема доповіді: «Основні підходи до розроблення освітньо-професійних програм підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних працівників», м. Ужгород, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти, 10 – 11 листопада 2016 р.;
9. Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Застосування технологій бенчмаркінгу в організації навчального процесу в системі післядипломної педагогічної освіти», тема доповіді: «Особливості комплексного оцінювання професійної компетентності керівників педагогічних ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації в умовах післядипломної педагогічної освіти», ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» та КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 24 листопада 2016 р.
10. Круглий стіл «Законодавче забезпечення розвитку післядипломної освіти в Україні» у межах VІІІ Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2017», тема виступу-презентації «Нормативне забезпечення організації освітнього процесу підвищення кваліфікації кадрів освіти», м. Київ, 16.03.2017 р.
Міжнародна діяльність
Участь у міжнародних проектах:
1. Українсько-австрійський проект «Нові вимоги до компетенцій керівників шкіл в Україні», KulturKontakt Austria, проектне бюро м. Одеса та ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2017 – 2018 рр., учасник програми.
2. Українсько-австрійський проект «Формування компетенцій з проектного менеджменту щодо інноваційного розвитку шкіл для керівників шкіл України», KulturKontakt Austria, проектне бюро м. Одеса та ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2014 – 2016 рр., учасник програми.
Професійний розвиток
- Курси підвищення кваліфікації, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України. Інформаційна культура як складова професіоналізму методичного працівника СПК № 211608 28 жовтня 2006 р.
- Курси підвищення кваліфікації, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Навчальна програма (72 год): педагогічна інноватика – 10 год; ораторська майстерність викладача – 4 год; культура педагогічної діяльності – 4 год; андрагогіка: сутність та проблеми становлення – 6 год; ділова англійська мова – 4 год; професійне зростання педагога і рамки кваліфікації Європейського простору вищої освіти – 4 год; методологічні проблеми сучасних психолого-педагогічних досліджень – 4 год; психологія особистості – 30 год. 12СПК № 594183 31 березня 2009 р.
- Курси підвищення кваліфікації, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Навчальна програма (72 год): освітній менеджмент – 14 год; психологія управління – 14 год; управління трудовими ресурсами – 14 год; фінансовий менеджмент – 6 год; інформаційно-комунікаційні технології – 6 год; відкрита освіта та дистанційне навчання – 4 год. 12 СПК № 599708 24 квітня 2010 р.
- Курси підвищення кваліфікації, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Навчальна програма підвищення кваліфікації за категорією «науково-педагогічні працівники ВНЗ ІІІ – ІV р.а.» (210 год): філософія освіти та державна політика в галузі освіти – 20 год; правовий захист та безпека життєдіяльності в галузі освіти – 20 год; професійний розвиток педагогічних працівників – 132 год; психологічна компетентність – 14 год; ІКТ в професійній діяльності – 24 год. 12 СПВ № 142588 09 жовтня 2015 р.
- Курси підвищення кваліфікації, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Навчальна програма підвищення кваліфікації за категорією «викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання закладів ППО» (210 год / 7 кред. ЄКТС): глобальні виклики і стратегічні цілі реформування освіти України – 8 год; відкрита освіта та дистанційне навчання – 89 год; використання хмарно офісних ІКТ – 57 год; професійна компетентність викладача-тьютора – 45 год; психологічна готовність викладача-тьютора дистанційного навчання – 11 год. СП 35830447/2764-16 16 грудня 2016 р.