відбувся VIII Всеукраїнський форум вчених і практиків «ЕКОПСИХЕЯ» «ПСИХОЛОГІЧНА ФУТУРОЛОГІЯ: ПРОЕКТИ МАЙБУТНЬОГО ТА РЕАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ»

відбувся VIII Всеукраїнський форум вчених і практиків «ЕКОПСИХЕЯ» «ПСИХОЛОГІЧНА ФУТУРОЛОГІЯ: ПРОЕКТИ МАЙБУТНЬОГО ТА РЕАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ»

VIII Всеукраїнський форум вчених і практиків «ЕКОПСИХЕЯ» «ПСИХОЛОГІЧНА ФУТУРОЛОГІЯ: ПРОЕКТИ МАЙБУТНЬОГО ТА РЕАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ» відбувся 1–2 червня 2019 р. на базі ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», під час якого науковці, практикуючі психологи, педагоги, соціологи, аспіранти, здобувачі вищої освіти ЗВО, працівники науково-дослідних установ, інші фахівці мали змогу взяти участь у дискусіях, презентаціях, майстер-класах, круглому столі тощо. Організаторами форуму були: Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» та Громадська організація «Асоціація екологічної психологічної допомоги». Загалом на форумі були присутні більше 100 учасників.

Серед напрямів роботи форуму були:

1) футурологія та проблема визначеності майбутнього. Футурологія та психологічна футурологія: співвідношення понять;

2) психічна організація людини майбутнього, зміст її особистості, нинішня патологія як норма майбутнього;

3) нетехнологічна перспектива розвитку особистості людини;

4) гіг-економіка – тимчасова робота, тимчасова професія та точкова освіта (гіг-освіта);

5) створення собі професії та робочого місця, індивідуальна траєкторія професійного розвитку як даність, заданість або вільна творчість;

6) конкуренція та професійне вигорання в умовах гіг-економіки та гіг-освіти;

7) гіг-допомога – точкове сприяння в умовах зміни індивідуальної траєкторії самодопомоги та проблема посттравматичного зростання;

8) сучасна психологічна та педагогічна допомога як форми роботи з майбутнім, або прикладна футурологія;

9) особистісно зорієнтовані підходи до розвитку та футурологічна проблематика.

В результаті проведення форуму учасники мали змогу усвідомити сутність екопсихологічної фасилітації (екофасилітації) як процесу управління відкритою динамічною системою особистості з метою підтримки її в стані саморозвитку, автором якої є д–р психол. наук, професор Лушин П. В., спробувати метод «Живий малюнок» під час майстер-класу Т. Дубицької, яка є засновником/арт-терапевтом Простору психології, творчості та усвідомлення «Живий малюнок», автором методу метафоричного інтуїтивного правопівкульного малювання Живих малюнків, автором ряду психотерапевтичних та навчальних творчих програм гармонізації, усвідомлення та трансформації особистості та ін., також мали можливість розмірковувати над матеріалами доповідей Ю. Швалба, д-ра психол. наук, професора про сучасні наукові погляди на футурологію та проблему визначеності майбутнього, Я. В. Сухенко, доцента кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДВНЗ «УМО», про особливості освітньої траєкторії особистості, Олександра Ткаченка та Катерини Горішньої про особливості психологічного супроводу учасників бойових дій та ветеранів АТО, доповіді Алли Антонової, практичного психолога/психотерапевта, ведучої групи підтримки батьків, які втратили дитину через тяжку хворобу, яка стосувалася проблеми втрати і горя, з чим неможливо примиритися або переступити, через це можливо тільки пройти та ін. доповідачів. Завершився форум виступом акторів театру пантоніми, що своєю професійною грою залишив незабутні враження для всіх учасників форуму.