Матеріали діяльності кафедри
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ
Кафедра технологій навчання, охорони праці та дизайну працює над реалізацією наукової роботи за темою «Педагогічне прогнозування». За I етапом наукового дослідження «Теоретико-методологічні засади педагогічного прогнозування» було зроблено наступне: побудовано загальний план наукового дослідження; проведено розподіл обов’язків між виконавцями наукової теми; здійснено розробку констатувального етапу експерименту; вивчено стан проблеми педагогічного прогнозування (в соціології, психолого-педагогічній теорії та практиці); виявлено сутність педагогічного прогнозування, типологію та класифікацію методів педагогічного прогнозування; розроблено загальну стратегію виявлення майбутніх фактів та явищ дидактичної реальності.
Кафедра має достатній кадровий потенціал і перспективи його розвитку для забезпечення кваліфікованого проведення занять та організації з наукової роботи зі слухачами та студентами (бакалаврами і магістрами); для наукового керівництва їх технологічною, виробничою та педагогічною практикою.
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ
Кафедра реалізує програму підвищення кваліфікації для таких категорій слухачів: викладачі професійно-теоретичної підготовки, педагогічні працівники ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, старші майстри професійно-технічних навчальних закладів, майстри виробничого навчання, персонал, що залучається до навчання в умовах виробництва. Підвищення кваліфікації здійснюється за навчальними модулями:
- «Соціально-гуманітарна компетентність педагогічних працівників ПТНЗ»;
- «Охорона праці та безпека життєдіяльності»;
- «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті».
Особлива увага науковцями кафедри приділяється забезпеченню професіоналізації змісту навчальних модулів. Розроблені сучасні електронні науково-методичні комплекси за фаховою спеціалізацією слухачів, що сприяє ефективності підвищення кваліфікації.
Методологічною основою навальної діяльності викладачів кафедри є особистісно-орієнтований підхід.
МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ
Колектив кафедри спрямовує свої зусилля на впровадження сучасних технологій у цілісний навчально-виховний процес Інституту та впровадження у навчально-виховний процес особистісно-діяльнісної парадигми освіти.
Значна частина навчального навантаження виконується викладачами за межами Інституту. При проведенні занять з підвищення кваліфікації слухачам ми пропонуємо слухачам наступні модулі: «Економіко-правові питання діяльності педагогічних працівників ПТНЗ», «Нормативно-правове забезпечення діяльності навчального закладу», «Відкрита освіта і дистанційне навчання», «Загальні питання охорони праці та БЖД», «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті», «Захист інформації та інтелектуальна власність», «Відкрита освіта та дистанційне навчання» та інші.
Напрями методичної роботи кафедри: розробка та вдосконалення навчальних модулів для очної, заочної, очно-дистанційної форм з підвищення кваліфікації всіх категорій слухачів; вдосконалення структури навчального процесу шляхом комп’ютеризації та впровадження інформаційних технологій; вдосконалення методичного забезпечення навчальних модулів та дисциплін для підготовки і перепідготовки фахівців; участь у науково-практичних семінарах та конференціях; виконання науково-дослідної роботи «Педагогічне прогнозування».