Міжнародна конференція «Компетентнісно-орієнтоване навчання як новий виклик для методистів та вчителів математики»

6 грудня 2016 року на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів відбулася міжнародна конференція «Компетентнісно-орієнтоване навчання як новий виклик для методистів та вчителів математики».

Організатори конференції:

  • КультурКонтакт Австрія;
  • Педагогічний інститут землі Верхня Австрія;
  • Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації
  • Одеський обласний інститут удосконалення вчителів.

Мета конференції: обговорення актуальних питань нових викликів  у сфері математичної освіти для учнів початкової та середньої школи  в контексті компетентнісного підходу на засадах кооперативного навчання.

Завданнями конференціям було  презентація та поширення  результатів дворічного проекту «Компетентнісно-орієнтовані освітні стандарти з математики», який  реалізовано  в тісній співпраці з КультурКонтакт Австрія і Одеським обласним інститутом удосконалення вчителів.

За підтримки Педагогічного інституту Верхньої Австрії учасники проекту з Одеської області випробували нові навчальні підходи   з компетентнісно-орієнтованого навчання математики, уклали збірку матеріалів , що розкриває шляхи  їх  реалізації у загальноосвітніх школах (1-9 класи), та використовували напрацьований досвід під час курсів підвищення кваліфікації вчителів математики та вчителів початкових класів.

Одеський обласний інститут удосконалення вчителів,  австрійські колеги-тренери, КультурКонтакт Австрія запрошують до обговорення результатів проекту та подальшого планування  впровадження компетентнісно-орієнтованого навчання в українській школі.

У роботі конференції взяли участь більше 70 педагогічних працівників з України та Австрії, зокрема:

  • представники районних/міських методичних кабінетів;
  • адміністрація загальноосвітніх навчальних закладів;
  • вчителі початкових класів;
  • вчителі математики;
  • науковці Педагогічного інституту землі Верхня Австрія;
  • представники адміністративно-наукового складу Університету менеджменту освіти Національної академії  педагогічних наук  України;
  • науковці національного педагогічного університету  імені  М. П. Драгоманова;
  • науковці Південноукраїнського національного університету імені    К.Д. Ушинського;
  •  науковці та методисти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів.

Відкрив пленарне засідання конференції Директор Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації Ю.Є. Семенюк.  У своєму виступі він акцентував увагу на реалізації компетентнісного підходу  як ключової складової навчального процесу, що базується на  засадах педагогіки партнерства та  інноваційної  освіти.

Ю.Є Семенюк відзначив про необхідність    розвитку позитивних тенденцій, які перетворюють українську  школу на важіль соціальної рівності, згуртованості, економічного розвитку  і конкурентоспроможності України. Нова українська школа розпочинається з початкової освіти. Завдання  для органів управління освітою  максимально сприяти реалізації   змін , які будуть закладені у нові Державні стандарти.

Учасників конференції привітав директор КультурКонтакт Австрії  Г. Ковар.  Він  відзначив, що багаторічна спільна праця об’єднує науковців та методистів Австрії  з колегами Одеського обласного інституту удосконалення вчителів. Ми маємо справжні партнерські відносини. Відчуваємо необхідність у співпраці та взаємодії.

Доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-методичної роботи та міжнародних зв’язків Університету менеджменту Національної Академії педагогічних наук України О. Отич у своєму виступі  зосередила увагу учасників конференції на партнерських відносинах закладів післядипломної освіти, розробці сучасних навчальних планів та програм підвищення кваліфікації керівників та педагогічних кадрів та особливостях загальноєвропейського простору вищої школи.

Заступник директора з науково-методичної та навчальної  роботи  Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, кандидат філософських наук Л.К. Задорожна у своєму виступі  «Компетентнісно-орієнтоване навчання  дорослих: контент та дії» зупинилась на орієнтирах Нової української школи, особистості вчителя як найважливішої складової змін у шкільній освіті та новому контенті компетентнісно -орієнтованого навчання вчителів.

Доктор соціальних наук, професор, завідувачка кафедри освіти дорослих  Національного  педагогічного  університету    імені

М.П. Драгоманова  О.М. Дікова-Фаворська у виступі «Компетентнісно-орієнтований підхід  у навчанні дорослих» окреслила коло питань пов’язаних з завданнями неперервної освіти, компетенцій в науці та громадянських компетентностях учителів.

Досвідом роботи в проекті  та використанням  кооперативного  навчання, компетенісного підходу при вивченні математики поділилися  О. Яснюк, вчитель математики Балтського НВК  «школа № 2-гімназія» та завідувачка Южненського міського методичного кабінету  Ж. Виноградова.

Учасники конференції також  працювали в проблемних  секціях:

  1. Підготовка вчителя математики до реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу засобами кооперативного навчання(модератори С.Здрагат та Й. Ротбек)
  2. Кооперативне навчання та «модель річки» на уроках математики в початковій школі   (модератори О.Левчишена, Х. Шахингер, С Фрайншлаг)
  1. Кооперативне навчання на уроках математики в середній школі  ( модератори О.Папач , О.Задоріна).

На завершення учасники  підготували та прийняли резолюцію конференції .