Інноваційне навчання директорів опорних шкіл та начальників відділів освіти в Університеті менеджменту освіти
17 березня 2017 року. Час невблаганно летить, добігає кінця останній день занять п’ятої групи директорів опорних шкіл та начальників відділів освіти РДА з проблеми «Організація та зміст роботи опорної школи як закладу освіти інноваційного типу». День насичений цікавими діалогами й дискусіями, які проходять під час тренінгу і ділової гри. У полі зору керівників надзвичайно актуальні питання:
- Управлінські компетентності директора опорної школи, у чому їх специфіка, яким має бути директор такого закладу?
- Як підготувати і затвердити програму розвитку опорної школи, що є особливістю такого закладу, чи можливо створити школу комфортну для навчання й розвитку дітей?
- Чому найголовнішою умовою створення опорної школи є співпраця з громадою села/ОТГ, батьками, учнями, трудовим колективом школи?
Отож, як результат спільного наукового пошуку й практичного досвіду, керівники дійшли висновку, що найголовнішими компетентностями директора опорної школи є комунікативні й психологічні, оскільки саме вони дають можливість вибудувати діалог з громадами різних рівнів і прийти до спільного рішення – створення опорної школи з філіями. Слухачі звернулися до Міністерства освіти і науки України з переконливим проханням - всі системні зміни в загальній середній, дошкільній і позашкільній освіті сьогодні мають іти паралельно з процесами децентралізації й утворення ОТГ, оскільки не зовсім правильним є створення опорних шкіл, а після цього – утворення ОТГ. Спочатку маємо утворювати ОТГ, а потім – опорну школу, оскільки є випадки, коли школи-філії після адміністративної реформи мають повертатися назад, бо стали належати до іншої територіальної громади. І маємо неприємну ситуацію: як фінансувати школу-філію, кому вона має підпорядковуватись? Сподіваємось, що цю проблему знають не лише у районах і новоутворених ОТГ, а й у Міністерстві освіти і науки України. Чекаємо на узгодженість дій відповідних міністерств і влади на місцях. Керівники закладів освіти переконані, що такий підхід значно полегшить вирішення питань створення опорних шкіл й сприятиме вчасному налагодженню діалогу з громадами, попередить непорозуміння.
Приємно, що навчання в Університеті проходило в атмосфері повного взаєморозуміння й поваги. Прощалися трішки сумно, адже здружилися, працювати разом було дуже цікаво. Однак тішить те, що попереду ІІІ етап навчання і у жовтні місяці вся група знову збереться разом для того, щоб презентувати свої напрацювання, поділитися досвідом перших перемог і невдач, обговорити проблемні питання і спільно знайти рішення.
Колеги, нехай щастить!!!
Наталія Клокар,
професор, доктор педагогічних наук,
професор кафедри державної служби та
менеджменту освіти
Університету менеджменту освіти
НАПН України