Міжнародна літня школа на Закарпатті
З 27 по 30 червня цього року Українським відкритим університетом післядипломної освіти Консорціуму закладів післядипломної освіти разом з Державною науковою установою „Інститут модернізації змісту освіти” МОН України, Державним вищим навчальним закладом „Університет менеджменту освіти” НАПН України спільно зЦентральноєвропейською Академією Навчань та Сертифікації (CEASC) (м. Бидгощ, Республіка Польща), Consulting group 2027 Sp. Z o.o. (м. Лодзь, Республіка Польща) при організаційній та фінансовій підтримці Громадської Спілки «Всеукраїнська академія інноваційного розвитку освіти» на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти була проведена Міжнародна літня школа «Розвиток академічної мобільності педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників навчальних закладів у європейському освітньому просторі».
Мета проведення такого інноваційного заходу в Україні – ознайомлення учасників Школи з можливостями розвитку професійної педагогічної і наукової кар’єри в умовах інтеграції української освіти в європейський освітній простір та підготовка до розроблення проектних ідей, написання проектних пропозицій і пошуку партнерів для участі у міжнародних проектах та програмах академічної мобільності для учасників освітнього процесу відповідно до бюджетної програми ЄС на фінансову перспективу 2014 – 2020 років, використання сучасних ІК-технологій в освітньому процесі.
У своєму вітальному слові Микола Кириченко, доктор філософії, член-кореспондент Академії наук вищої освіти України, перший проректор – проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Голова Правління «Всеукраїнської академії інноваційного розвитку освіти» наголосив, що Український відкритий університет післядипломної освіти, ідея створення якого виникла у представників післядипломної педагогічної освіти, встановив контакти із закордонними партнерами і знайшов можливість проводити щорічні освітні форуми, які сприятимуть удосконаленню педагогічної майстерності, надаватимуть можливість розвивати креативність, комунікабельність, професіоналізм педагогічних працівників, розповів, що в Європейському Союзі, готуючи фахівців, враховують потреби ринку праці, а освітній простір забезпечує ці потреби, готуючи кваліфікованих фахівців.
Микола Смолінський, президент Центральноєвропейської Академії Навчань та Сертифікації (Республіка Польща) та Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, привітали учасників і наголосили, в якому форматі працюватимуть педагоги в європейському середовищі, зауваживши, що академічна мобільність збільшує можливості на професійну самореалізацію та самовдосконалення. Саме з допомогою таких форумів освітяни України перейматимуть європейський досвід та зможуть поділитися власними надбаннями та практичними навичками.
Наталія Гончаренко, начальник відділу стратегії розвитку освіти Державної наукової установи „Інститут модернізації змісту освіти” МОН України, привітала учасників літньої школи та розповіла про переваги, які надасть Сертифікат учасника, зокрема, 40-годинна програма літньої школи зараховуватиметься як один із модулів під час проходження курсів підвищення кваліфікації. Також учасники літньої школи, збагачені отриманими знаннями та навичками, зможуть організувати відповідне навчання у своїх навчальних закладах.
В освітянському чотириденному форумі взяли участь кращі фахівці освітянських, наукових установ та ІКТ бізнес-компаній України, спеціалісти Республіки Польщі, які читали лекції, проводили воркшопи та майстер-класи, «круглі столи» для педагогічних, науково-педагогічних працівників, керівників навчальних закладів.
Учасники Міжнародної літньої школи – педагогічні працівники із різних куточків України – відвідали унікальні місця поліконфесійного Закарпатського краю, побували у старовинних замках, почули легенди древнього міста над Ужем, насолодилися колоритним місцевим фолькльором та неповторною природою Карпат.
Наступну Міжнародну літню школу планується провести у Словацькій Республіці.