РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕМІНАР «ТЕХНОЛОГІЇ СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ»
28 жовтня 2021 року в Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України відбувся регіональний семінар «Технології створення інноваційного освітнього простору». Співорганізаторами заходу виступили педагоги Любарського професійного ліцею Житомирської області.
Формою проведення семінару стало Світове кафе (The world cafe), учасниками якого стали науково-педагогічні працівники БІНПО, педагоги закладів професійної (професійно-технічної) освіти Дніпропетровської, Житомирської, Київської та Миколаївської областей.
Мета заходу: обговорення проблемзастосування інноваційних педагогічних технологій при підготовці майбутнього кваліфікованого, конкурентоспроможного робітника, створення інноваційного освітнього простору у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
З вітальним словом до учасників Світового кафе звернувся Ігор Грозний, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту БІНПО, доктор економічних наук, професор, академік Академії економічних наук України, який презентував учасникам заходу основні напрями діяльності Інституту, окреслив подальші вектори і ключові перспективи розвитку кафедри педагогіки, психології та менеджменту.
Від співорганізаторів заходу виступила Тамара Лавренюк, методистка Любарського професійного ліцею, яка представила учасникам заходу досвід роботи закладу з питань використання інноваційних технологій при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників.
Модераторка заходу Віра Харагірло, старша викладачка кафедри педагогіки, психології та менеджменту БІНПО, яка звернула увагу присутніх на незвичайний його формат проведення – Світове кафе (World Café). Світове кафе – альтернативний формат обговорення питань у віртуальному просторі. Це технічно нескладний, проте ефективний метод створення діалогу. Метафоричне ототожнення всього світу із кафе підкреслює важливість мережі словесного обміну й особистих взаємин, які створюють умови для пізнання, але часто залишаються невидимими.
Дискусії учасників Світового кафе стосувалися низки актуальних питань: використання інноваційних технологій у освітньому процесі ЗП(ПТ)О; обмін досвідом щодо організації навчальної роботи у ЗП(ПТ)О; розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників тощо.
Ґрунтовними, емоційно насиченими були виступи постійних партнерів БІНПО, педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, випускників Школи педагогічного коучингу Юлії Колинько, викладача ВПУ№ 17 м. Дніпро; Елли Чапали,викладача ДПТНЗ «Дніпровський центр професійної освіти»; Лариси Литвиненко, майстра виробничого навчання ДПТНЗ «Дніпровський центр професійної освіти». Доповідачки зазначили, що технології педагогічного коучингу допомагають педагогам підвищувати мотивацію здобувачів освіти на уроках загальноосвітньої та професійно-теоретичної підготовки, виробничого навчання під час проведення вступного і поточного інструктажів. Ірина Дереча, майстер виробничого навчання Любарського професійного ліцею, презентувала досвід використання інтерактивної та проєктної технологій при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Олексій Закусило, викладач ДНЗ «Малинський професійний ліцей»,розкрив переваги застосування цифрових технологій в умовах пандемії COVID-19. Катерина Обертас, майстер виробничого навчання Миколаївського професійного машинобудівного ліцею,презентувала присутнім досвід роботи закладу в умовах трансформації ринку праці. Раїса Тюпа, майстер виробничого навчання ДПТНЗ «Яготинський центр професійно-технічної освіти», розкрила форми залучення педагога професійної освіти до інноваційної діяльності.
Наталія Кіндрась, майстер виробничого навчання Любарського професійного ліцею, провела майстер-клас «Застосування інноваційних технологій при підготовці продавців продовольчих товарів».
Завдяки сприятливій атмосфері Світового кафе не було бар’єрів спілкування, усі охочі мали можливість ставити запитання, ділитися досвідом, обговорювати конкретні ситуації. Представлений досвід педагогічних працівників дозволив кожному учасникові визначити для себе ефективні технології підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.