УЧАСТЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДЗВО «УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ» У КРУГЛОМУ СТОЛІ «ВІЙСЬКОВА ПСИХОЛОГІЯ І ПЕДАГОГІКА У ВИМІРАХ ВІЙНИ І МИРУ: ПРОБЛЕМИ, ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД, ПЕРСПЕКТИВИ»

УЧАСТЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДЗВО «УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ» У КРУГЛОМУ СТОЛІ «ВІЙСЬКОВА ПСИХОЛОГІЯ І ПЕДАГОГІКА У ВИМІРАХ ВІЙНИ І МИРУ: ПРОБЛЕМИ, ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД, ПЕРСПЕКТИВИ»

24 квітня 2025 року в залі засідань Президії Національної академії педагогічних наук України відбувся круглий стіл «Військова психологія і педагогіка у вимірах війни і миру: проблеми, інноваційний підхід, перспективи». Організаторами заходу виступили Національна академія педагогічних наук України та Центральний науково-дослідний інститут Збройних сил України.

У роботі круглого столу взяли участь провідні вчені наукових установ НАПН України, військові науковці Центрального науково-дослідного інституту Збройних сил України, науково-педагогічні працівники ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України та представники інших освітніх і наукових установ.

Зокрема у межах заходу була представлена доповідь на тему «Професійний розвиток педагогічних працівників як чинник зміцнення громадянської стійкості: виклики та перспективи викладання курсу «Захист України. Інтегрований курс», підготовлена у співавторстві професором, ректором ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Миколою Кириченком та кандидатом педагогічних наук, доцентом, директором Центру післядипломної освіти Ольгою Просіною. Матеріали доповіді на круглому столі презентувала Ольга Просіна.

У доповіді було висвітлено актуальні виклики професійного розвитку педагогів у воєнних умовах, результати емпіричного дослідження стану педагогічних працівників та запропоновано модель 5Р як стратегічний інструмент підтримки і розвитку викладачів курсу «Захист України». Модель 5Р професійного розвитку інтегрує ключові компоненти: реальність - визнання об’єктивних викликів війни у педагогічній діяльності; роль - переосмислення ідентичності педагога як носія цінностей і громадянської стійкості; ресурс - підтримка внутрішніх ресурсів вчителя для збереження емоційної стійкості та мотивації; рішення - формування нових стратегій поведінки та моделей викладання в умовах ризику і невизначеності; розвиток - забезпечення сталого професійного та особистісного зростання педагогів. Запропонована модель орієнтована на створення цілісних програм професійного розвитку, що поєднують педагогічну, психологічну та громадянську складові. Запропонована модель орієнтована на створення цілісних програм професійного розвитку, що синтезують педагогічну, психологічну та громадянську складові й спираються на принципи андрагогіки, психолого-педагогічної підтримки та ціннісно-смислової трансформації особистості педагога.

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України продовжує активно долучатися до наукових і освітніх ініціатив, спрямованих на зміцнення національної стійкості через розвиток освіти.