
ВІДБУЛАСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЯ «СТВОРЕННЯ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»
05 листопада 2025 року відбулася Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Створення сучасного освітнього середовища для підготовки конкурентоспроможних фахівців в умовах цифрової трансформації закладу освіти», організатором якої є Комунальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» за підтримки Інституту цифровізації освіти НАПН України та Навчально-наукового інституту менеджменту та психології (ННІМП) ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (ДЗВО «УМО») НАПН України.
Серед учасників конференції науково-педагогічні, педагогічні працівники, керівники закладів загальної середньої, фахової передвищої, вищої освіти, здобувачі освіти, понад 250 осіб. До участі в конференції долучились науково-педагогічні працівники ННІМП ДЗВО «УМО» НАПН України.
Мета заходу: об’єднати зусилля науковців, практиків, державних і громадських діячів щодо вирішення актуальних проблем створення сучасного освітнього середовища для підготовки конкурентоспроможних фахівців, розглянути досвід, сучасні можливості для здійснення цифрової трансформації закладу освіти з урахуванням сучасних цифрових освітніх тенденцій навчання й розвитку майбутніх фахівців ХХІ-го століття.
Напрями роботиконференції:
- Актуальні проблеми створення сучасного освітнього середовища для підготовки конкурентоспроможних майбутніх фахівців: теорія та практика.
- Цифрова трансформація закладу освіти з урахуванням сучасних цифрових освітніх тенденцій: досвід та сучасні можливості.
- Розвиток цифрової компетентності викладачів та здобувачів освіти у процесі створення сучасного освітнього середовища.
- Формування цифрової та медіаграмотності викладачів і здобувачів освіти в умовах цифрової трансформації педагогічного фахового коледжу.
- Досвід використання мультимедійного контенту та гейміфікації в підготовці майбутніх фахівців.
Відкрив конференцію Валерій Ружицький, директор Комунального закладу Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж», кандидат педагогічних наук. Привітання учасників конференції прозвучали від модератора пленарного засідання Людмили Кондратової, кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача відділу цифрової трансформації Інституту цифровізації НАПН України та В’ячеслава Супруна, директора ННІМП ДЗВО «УМО», кандидата економічних наук, доцента.
У ході пленарного засідання учасники інтернет-конференції поділилися своїми результатами наукових досліджень та практичного досвіду роботи щодо впливу цифрової трансформації на систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти; цифрових інструментів для реалізації студентських ініціатив; розвитку цифрової компетентності учасників освітнього процесу в умовах цифрової трансформації освіти; психологічних аспектів цифровізації освітнього середовища; використання цифрових технологій у роботі викладача; особливостей використання цифрових інструментів в організації освітнього процесу дистанційного навчання тощо.
У межах свого виступу В’ячеслав Супрунзазначив, що для досягнення цілей освітнього процесу, підтримки комунікації та співпраці між учасниками освітнього процесу, забезпечення доступу до навчальних матеріалів та інструментів для дистанційного та змішаного навчання у ННІМП функціонує інтерактивне цифрове освітнє середовище, яке надає змогу здобувачам освіти мати доступ до освітніх ресурсів у будь-який час і з будь-якого місця, що підвищує доступність знань і сприяє їх більш гнучкому засвоєнню. Завдяки опануванню нoвiтнix цифрових технологiй науково-педaгoгiчними працiвниками oргaнiзoвaнo безперебiйне проведення вiдеo-лекцiй та семiнaрськиx й прaктичниx занять для всix aдемiчниx груп. Крім того, ННІМП приєднався до програми «Coursera Coronavirus Response Initiative» та має змогу надавати здобувачам освіти та науково-педагогічним працівникам вільний доступ до навчальних курсів Coursera, а сервіси Google Workspace for Education дозволили швидко організувати освітній процес за допомогою ClassRoom та Hangouts Meet.
Активно використовуються можливості цифрових ресурсів (Google Workspace for Education, у тому числі сервісів Zoom, Google Meet), для налагодження належної комунікації зі здобувачами вищої освіти створені групи у соціальних мережах (Viber, Іnstagram), використовується корпоративна пошта. Важливо, що інтерактивність стимулює розвиток навичок критичного мислення і самоосвіти. Інформаційно-комунікаційні технології дають змогу персоналізувати освітній процес під потреби кожного здобувача освіти, що включає зазначені адаптивні освітні платформи, які підлаштовуються під темп і рівень знань студента, а також можливість самостійного вибору часу і формату навчання.
Доцент кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП, кандидат педагогічних наук Тетяна Волотовська зазначила, що з 2023 року на кафедрі педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти активно розвивається напрям інтеграції цифрових технологій у підготовку здобувачів освіти, зокрема – технологій штучного інтелекту.
З метою формування у майбутніх педагогів, управлінців, фахівців зі спеціальної освіти, соціальної роботи компетентностей ХХІ століття в освітній процес запроваджено дисципліну «Штучний інтелект в освіті», у межах вивчення якої здобувачі: опановують базові поняття та принципи функціонування систем штучного інтелекту; знайомляться з сучасними цифровими інструментами та рішеннями, які можуть бути використані у професійній діяльності педагогів та управлінців; практично створюють тестові завдання та дидактичні матеріали за допомогою штучного інтелекту; розробляють інноваційні освітні проєкти, використовуючи можливості генеративного інтелекту; досліджують питання академічної доброчесності в умовах застосування штучного інтелекту, розглядають ризики та етичні аспекти використання цифрових технологій у навчанні.
Особливу увагу приділено практико-орієнтованому навчанню: здобувачі освіти навчаються формулювати запити до штучного інтелекту, аналізувати отримані результати, критично оцінювати достовірність даних та інтегрувати інструменти штучного інтелекту у навчально-методичну та управлінську діяльність.
Конференція відкрила нові можливості продуктивної взаємодії різних типів закладів освіти. Особливої уваги заслуговують практичні рекомендації щодо створення сучасного освітнього середовища для підготовки конкурентоспроможних фахівців в умовах цифрової трансформації закладу фахової передвищої та вищої освіти.






