
ВІДБУЛАСЯ XIV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
ВІДБУЛАСЯ XIV МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. БОЛОНСЬКІ ПРИНЦИПИ ТА ІНСТРУМЕНТИ, ЦІННОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ» (20 РОКІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ: ДОСЯГНЕННЯ, ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ)
БОЛОНСЬКІ ПРИНЦИПИ ТА ІНСТРУМЕНТИ, ЦІННОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ» (20 РОКІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ: ДОСЯГНЕННЯ, ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ)
06-07 листопада 2025 року пройшла XІV Міжнародна науково-практична конференція «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Болонські принципи та інструменти, цінності у вищій освіті», яку було організованоза підтримки Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Національного агентства кваліфікацій, Спілки ректорів закладів вищої освіти України, Британської Ради в Україні, консорціуму SPHERE, EACEA, Національного Еразмус+ офісу в Україні спільно з Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, Інститутом вищої освіти НАПН України та командою Національних експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (HERE team).
На заході в онлайн форматі ДЗВО «Університет менеджменту освіти»представляли: Наталія Муранова, проректор з навчальної, науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти, Світлана Грицай, завідувач відділу освітньо-наукової та міжнародної діяльності, Лариса Бородінова, заступник завідувача відділу освітньо-наукової та міжнародної діяльності.
Міжнародна науково-практична конференція була присвячена двадцятиріччю участі України у Болонському процесі. За цей час Україна пройшла фазу складних, але необхідних перетворень, спрямованих на модернізацію університетського середовища. Ключовими здобутками стало утвердження фундаментальних європейських цінностей: автономії, якості, академічної свободи, доброчесності та публічної відповідальності вищої освіти перед суспільством.
Під час дводенної роботи конференції доповідачі та гості обговорили досягнення, виклики і перспективи впровадження Болонських принципів, інструментів. Дискусії охоплювали питання вдосконалення компетентностей для модернізації вищої освіти згідно з цілями сталого розвитку.
Особливий акцент було зроблено на впливі цінностей Європейського простору вищої освіти (ЄПВО) на стійкий розвиток, відновлення та європейську інтеграцію системи вищої освіти України, особливо в контексті воєнного стану та післявоєнної відбудови.
Зі вступними словами та привітаннями до численних учасників – представників вітчизняних ЗВО та міжнародних партнерів – звернулися високопосадовці та ключові експерти: Володимир Бугров, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Філіп ван Депоеле, керівник відділу Генерального директорату з питать освіти, молоді, спорту та культури при Європейській Комісії (Filip van Depoele, Head of Unit, The Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture (DG EAC), European Commission); Сергій Бабак, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій; Микола Трофименко, заступник Міністра Міністерства освіти і науки України; Василь Кремень, Президент Національної академії педагогічних наук України; Андрій Бутенко, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Бодо Ріхтер,керівник відділу Департаменту Ерасмус+ та відповідальний за напрям Програми Європейського Союзу корпусу солідарності, виконавчого агентства з питань європейської освіти та культури (Bodo Richter, Head of Unit A4: International Capacity Building, Department Erasmus+, EU Solidarity Corps, European Education and Culture Executive Agency (EACEA), European Commissio; Юлія Соболь,керівник відділу освіти Британської Ради в Україні (Yulia Sobol, Head Education, British Council Ukraine); Світлана Шитікова, координатор Національного Еразмус+ офіс в Україні.
З ключовими доповідями на конференції виступили: Олег Шаров, генеральний директор Директорату вищої освіти та освіти дорослих, МОН України («Фундаментальні цінності у вищій освіті в контексті європейської інтеграції, в умовах воєнного стану в Україні та післявоєнного відновлення»); професор Лівіу Матей, керівник Школи освіти, комунікацій та суспільства, Королівський коледж Лондона («Академічна свобода та академічна доброчесність: вимір ЄПВО»); Олена Оржель, головний науковий співробітник відділу взаємодії університетів та суспільства, Інститут вищої освіти НАПН («Публічна відповідальність вищої освіти (третя місія, служіння суспільству)».
Таким чином, Болонська конференція покликана була не лише підбити підсумки, але й окреслити подальші перспективи - як зберегти європейську динаміку реформ, підсилити довіру до української вищої освіти, забезпечити результативне визнання кваліфікацій і результатів навчання, удосконалити якість освітніх програм і сформувати культуру академічних і суспільних цінностей, що відповідають демократичним стандартам Європи.










