У статті розглянуто зміст, структуру та функції професійної адап-тації педагогів. Досліджено психологічні проблеми, що виникають у процесі її управління (недостатній рівень забезпечення, власне, професійної та соці-ально-психологічної адаптації педагогів, виражені ознаки дезадаптації), фак-тори, що впливають на ефективність професійної адаптації вчителів.
Ключові слова: адаптація, адаптаційний потенціал, адаптаційні здіб-ності, професійна адаптація, адаптаційний процес, управління професійною адаптацією, психологічні фактори управління професійною адаптацією педагога.
В статье рассмотрены содержание, структура и функции профес-сиональной адаптации личности учителя. Исследованы психологические проблемы процесса управления адаптации (недостаточный уровень обес-печения профессиональной и социально-психологической адаптации педа-гогов, выраженные признаки дезадаптации), факторы, влияющие на эффек-тивность профессиональной адаптации учителей.
Ключевые слова: адаптация, адаптационный потенциал, адаптаци-онные способности, профессиональная адаптация, адаптационный процесс, управление профессиональной адаптацией, психологические факторы управ-ления профессиональной адаптацией педагога.
The paper deals with the problem of maintenance, structure and functions of professional adaptation of a teacher. The analysis is provided for such aspect of the problem as the insufficient level of socio-psychological adaptation of teachers, the signs of a teacher’s disadaptation. Factors, influencing the efficiency of professional adaptation of teachers are considered.
Key words: adaptation, professional adaptation of teachers, management of professional adaptation of teachers, psychological factors of management of professional adaptation of teacher.