Рябова З. В. Маркетингова стратегія як складова освітнього маркетингу і механізм забезпечення конкурентоспроможності навчального закладу
Відомості про автора:
Рябова Зоя Вікторівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри управління навчальним закладом і педагогіки вищої школи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (м. Київ).
Анотація.
У статті надано сутнісні характеристики та типологія маркетингової стратегії як складова освітнього маркетингу. Розкривається механізм забезпечення конкуренто-спроможності навчального закладу в сучасних умовах завдяки використанню певної маркетингової стратегії. зазначається, що в теорії класичного маркетингу описуються стратегії, які використовуються організацією на різних рівнях. Це корпоративні, функціональні, інструментальні стратегії. Підкреслюється, що маркетингові стратегії потрібні у зв'язку з умовами, які створені в навчальному закладі: його структурою, корпоративною культурою тощо. Реалізація маркетингової стратегії сприятиме підвищенню конкурентоспроможності навчального закладу на ринку праці та ринку освітніх послуг. Це обумовлено тим, що в умовах сьогодення маркетинг стає ключовою функцією управління, яка визначає технічну, виробничу політику навчального закладу, стиль і характер управління ним. Разом з тим, для успішної діяльності навчального закладу слід створити певну маркетингову службу.
будь-яка стратегія є ефективним засобом у зв'язку із змінами, які відбуваються в зовнішньому і внутрішньому середовищі навчального закладу і є склад-ними. Вони можуть бути пов'язані з послугами, цільовими ринками, елементами структури організації в цілому.
Ключові слова:
освітній маркетинг, маркетингова стратегія, маркетингова програма, конкурентоспроможність навчального закладу.