У статті теоретично обґрунтовуються організаційно-педагогічні умови ефективної підготовки вчителя в післядипломній освіті до констру-ювання навчальних технологій, що визначає рівень проектної культури пе-дагога.
Ключові слова: конструювання навчальних технологій, творча діяль-ність, проектувальна діяльність, організація навчання.
В статье теоретически обосновываются организационно-педа-гогические условия эффективной подготовки учителя в последипломном педагогическом образовании к конструированию учебных технологий, которое определяет уровень проектной культуры педагога.
Ключевые слова: конструирование учебных технологий, твор-ческая деятельность, проектная деятельность, организация обучения.
This article deals with the theoretical grounds of the organizational pedagogical conditions by the effective teaches training by the design of the educational technologies by example of the teaching-organization by the special-course application of «Designing and building of educational technologies» in the post-graduate education. The requirements by the forming of the professional progress and the development logic of the design creativity are analyzed.
Key words: design of technologies, creative activity, design creativity, training organization.