Драч І. І. Компетентнісно-контекстна модель організації навчального процесу у ВНЗ
Відомості про автора:
Драч Ірина Іванівна, доктор педагогічних наук, доцент кафедри управління навчальним закладом та педагогіки вищої школи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (м. Київ).
Анотація. У статті проаналізовано сутність компетентнісного підходу як одного з ефективних шляхів розв’язання протиріч у розвитку освіти та суспільства. Зроблено висновок, що компетентнісний підхід не протиставляється традиційному знаннєвому, а посилює його особистісним та діяльнісним спрямуванням, оскільки стосується особистості й може бути реалізованим тільки у процесі діяльності; первинною і системоутворювальною складовою освітнього процесу стає не процесуальна (навчально-викладацько-оцінювальна), а результативна, виражена в термінах компетентностей. Розглянуто порівняльну характеристику традиційного та компетентнісного підходів до професійної підготовки майбутніх фахівців. Розкрито основні положення теорії контекстного навчання. Обґрунтовано доцільність використання компетентнісно-контекстної моделі організації навчального процесу у системі вітчизняної вищої освіти.
Ключові слова: професійна підготовка, компетентнісний підхід, контекстне навчання, компетентнісно-контекстна модель, організація навчального процесу.