Федорець В. М. Теоретичні передумови використання архетипічної психології для вдосконалення здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури
Відомості про автора:
Федорець Василь Миколайович, кандидат медичних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та інновацій Вінницького інституту післядипломної освіти педагогічних працівників; докторант Інституту вищої освіти НАПН України (м. Вінниця).
Анотація. У статті із застосуванням трансдисциплінарного, системного і синергетичного підходів обґрунтовується доцільність та особливості використання архетипічної психології для удосконалення здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури. В соціокультурних та історичних аспектах досліджується сучасний стан зазначеної проблеми, а також аналізуються особливості впливу архетипів Героя і Титана. З психофізіологічних і медикогігієнічних візій у взаємозв’язку з архетипічною психологією та уявленнями про темпоральність людини розглядається неоднозначний вплив ранкової гімнастики на здоров’я. Як методологічний принцип здоров’язбереження актуалізується концепт Soma – Рsychiсa, а також визначаються підходи і способи впливу на архетипічний шар свідомості в освітньому процесі.
Ключові слова: здоров’язбережувальна компетентність вчителя фізичної культури, архетипічна психологія, духовне здоров’я, темпоральність.