Катюк Я. Л. Психолого-андрагогічні умови розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації
Відомості про автора:
Катюк Ярослава Леонідівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (м. Київ).
Анотація. Статтю присвячено аналізу психолого-андрагогічних умов розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації. Розглянуто поняття «андрагогічної компетентності». Обґрунтовано професійну позицію андрагога в системі підвищення кваліфікації як недирективну форму допомоги, спрямовану на стимулювання механізмів саморозвитку і активізацію власних ресурсів категорії методичних працівників. Виокремлено завдання психолого-андрагогічного супроводу працівників методичних служб в процесі підвищення кваліфікації.
Освітній процес курсів підвищення кваліфікації розглянуто з позиції динамічної системи взаємодії дорослих слухачів як суб’єктів навчання і команди викладачів-андрагогів, які виконують фасилітативні та тьюторські функції в освітньому середовищі, створеному на основі особистісно орієнтованого, андрагогічного, діяльнісного підходів.
Ключові слова: андрагог, психолого-андрагогічний супровід, андрагогічна ком-петентність, стимулювання навчання дорослих, командний підхід, взаємонавчання.