Оліфіра Л. М. Тренінг як прогресивна технологія розвитку професійної управлінської компетентності керівників освіти
Відомості про автора:
Оліфіра Лариса Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту освіти, економіки та маркетингу ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (м. Київ).
Анотація. У статті обґрунтовано тренінг як прогресивну педагогічну технологію розвитку професійної управлінської компетентності керівників освіти. Схарактеризовано особливості його концептуальних підходів, функцій і принципів організації освітнього процесу. На основі суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладача-тренера й осіб, які навчаються, ролей викладача-тренера, специфічних форм, методів і технік навчання та керівництва педагогічним процесом розглянуто створення освітнього середовища для керівників освіти. Окреслено способи оцінювання результатів тренінгу в процесі безпосереднього навчання зазначених фахівців, та по його завершенні. Зазначено важливість і доцільність запровадження даної технології в системі післядипломної педагогічної освіти керівників освіти.
Ключові слова: професійна управлінська компетентність, розвиток, тренінг, педагогічна технологія, керівники освіти.