Полякова В. І. Гендерна толерантність педагогічних працівників: основні концептуальні підходи до дослідження
Відомості про автора:
Полякова Віталія Іванівна, аспірант кафедри психології управління ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (м. Київ).
Анотація. Статтю присвячено висвітленню основних концептуальних підходів до дослідження гендерної толерантності педагогічних працівників, виходячи з аналізу складових поняття «гендер» і «толерантність». Проаналізовано основні підходи до розуміння поняття «толерантність» у межах гуманітарних наук. Головну увагу приділено аналізу підходів до дослідження толерантності у межах психології. Здійснено аналіз поняття «гендер» як соціально-психологічного феномену конструювання статі засобами соціальної практики, які зумовлюють становище і роль жінки чи чоловіка в суспільстві та його інституціях. Висвітлено роль гендерної толерантності у діяльності педагогів. Наведено приклади проявів інтолерантності в міжособистісних стосунках педагогів з учнями.
Ключові слова: гендер, толерантність, інтолерантність, терпимість, гендерна толерантність, гендерна компетентність, педагог, гендерна рівність, гендерний підхід.