Барабаш О. Д., Глинянюк Н. В. Формування лідерських якостей керівника загальноосвітнього навчального закладу (з досвіду розроблення та впровадження спеціальної програми навчання для керівників)
Відомості про авторів
Барабаш Ольга Дмитрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Глинянюк Наталія Василівна, старший викладач кафедри педагогіки та психології Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Анотація. У статті представлено результати роботи з розробки та впровадження авторської навчальної програми для керівників загальноосвітніх закладів щодо формування їх лідерських якостей. зміст роботи, результативність, пріоритетні форми та методи роботи, особливості взаємодії тренерів та учасників стосуються саме керівників загальноосвітніх навчальних закладів та умов формальної освіти (на рівні закладу післядипломної педагогічної освіти). Виявлено, що програма для керівників за змістом має будуватися на засадах навчання дорослих, бути максимально «психологізованою» і передбачати роботу на основі рефлексії власного досвіду учасників. Виділено принципи, покладені в основу добору учасників в групу: активність, комунікабельність та схильність учасників до домінування; змішаність групи за складом (за стажем роботи керівника, статтю, віком, місцем проживання, типом навчального закладу); добровільність участі, максимально можлива представленість усіх районів (міст) області.
Ключові слова: лідер, лідерські якості, лідери змін, формування лідерських якостей, керівники ЗНЗ.