Федорець В. М. Аналіз ідеологічних і методичних передумов розвитку неврозу в контексті формування здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури
Відомості про автора
Федорець Василь Миколайович, кандидат медичних наук, докторант Інституту вищої освіти НАПН України, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та інновацій Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
Анотація. У статті аналізуються ідеологічні та методичні передумови розвитку неврозу в умовах освітнього процесу. Профілактичні, корекційні та аксіологічні аспекти знань про ідеологічні і методичні передумови розвитку неврозу розглядаються як складова інтелектуального (когнітивнго) та мотиваційно - ціннісного компонентів здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури. Формуються темпорально-онтологічний принцип та методологічний здоров’язбережувальний принцип сталого розвитку дитини, які спрямовані на збереження її ресурсів у співвіднесенні та відповідності до її розвитку в умовах освітнього процесу. Метою використання зазначених принципів є також збереження здоров’я і темпоральної онтології дитини та профілактика неврозів і стресів.
Ключові слова: здоров’язбережувальна компетентність вчителя фізичної культури, темпорально-онтологічний принцип збереження здоров’я, принцип сталого розвитку дитини, фактори ризику неврозу, профілактика, методологія, корекція, педагогіка, стрес, темпоральна онтологія, збереження здоров’я.