Лук’яненко Г. В. Прогностичний аналіз морального виховання старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах України другої половини XX століття
Відомості про автора
Лук’яненко Галина Вікторівна, аспірантка Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.
Анотація. У статті розкрито актуальність проблеми морального виховання старшокласників у загальноосвітній школі. Визначено суть і складники системи морального виховання у загальноосвітніх навчальних закладах України другої половини ХХ століття (мета і завдання, система цінностей, основи знань практичної спрямованості, принципи, форми, методи). Виокремлено і представлено основні тенденції теорії і практики навчально-виховного процесу учнівської молоді в означений період. Доведено, що найбільш сприятливими умовами для реалізації завдань морального виховання в практиці школи є гармонійне поєднання всіх сторін цілісного виховання особистості. Показано, що з самого початку незалежності України в навчально-виховному процесі особливістю є відображення інтелектуального та морального потенціалу суспільства.
Ключові слова: моральне виховання, старшокласники, патріотичне виховання, навчально-виховний процес