Скрипник М. І. Парадигмальні засади психолого-педагогічної підготовки науково-педагогічних працівників
Відомості про автора
Скрипник Марина Іванівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії проблем педагогіки і психології післядипломної педагогічної освіти, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
Анотація. У статті розкрито парадигмальні засади психолого-педагогічної підготовки науково-педагогічних працівників у контексті модернізаційних змін вищої освіти України. Зосереджено увагу на методологічній психолого-педагогічній підготовці науково-педагогічних працівників, бо навчальні елементи змісту дисципліни нині реалізуються в іншому, відмінному від попереднього століття, науково-освітньому просторі. Наголошено на тому, що тепер, як ніколи раніше, вища школа України потребує викладачів нової генерації з конкурентоспроможним рівнем кваліфікації. Для створення концептуальної схеми психолого-педагогічної підготовки науково-педагогічних працівників пропоновано андрагогічну парадигму як концептуальну схему теорії навчання дорослих, що вивчає специфічні закономірності засвоєння знань і вмінь дорослим суб’єктом у процесі навчальної діяльності.
Ключові слова: парадигма, психолого-педагогічна підготовка, науково-педагогічні працівники, андрагогічна парадигма.