Торба Н. Г. Антиінноваційні бар’єри у професійній діяльності педагога та шляхи їх подолання
Відомості про автора
Торба Наталія Григорівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Інституту післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників ДВНЗ «Університет менеджменту освіти».
Анотація. У статті розкриваються поняття антиінноваційні бар'єри. Розглядаються основні причини виникнення антиінноваційних бар'єрів на основі аналізу професійної діяльності педагога. Узагальнено наукові підходи в дослідженні антиінноваційних бар'єрів. Відзначається, що на шляху нового стоїть консервативний досвід роботи. Певні проблеми щодо цього пов'язані з особливостями мислення багатьох педагогів, які орієнтуються на здоровий глузд і побутові уявлення про свою професійну діяльність. Вказується на необхідність подолання антиінноваційних бар'єрів за допомогою різних групових психотехнологий.
Ключові слова: інноваційна педагогічна діяльність, психічний захист, психологічні бар'єри, антиінноваційні бар'єри