Розглянуто діяльність обласних інститутів удосконалення вчителів, які стали основними
закладами організації післядипломної освіти дефектологів в Україні в післявоєнний період. Автор
доходить висновку, що найвдалішими формами підвищення кваліфікації вчителів-дефектологів були
семінари, курсова підготовка й перепідготовка.
Ключові слова: післядипломна освіта, підвищення кваліфікації, дефектологи, обласні інсти-
тути вдосконалення вчителів, семінари, курсова підготовка.
Рассмотрено деятельность областных институтов усовершенствования учителей, кото-
рые стали основными заведениями организации последипломного образования дефектологов в Украине
в послевоенный период. Автор приходит к выводу, что самыми удачными формами повышения ква-
лификации учителей-дефектологов были семинары, курсовая подготовка и переподготовка.
Ключевые слова: последипломное образование, повышение квалификации, дефектологи,
областные институты усовершенствования учителей, семинары, курсовая подготовка.
It was considered the activity of regional institutes of teachers’ training. They became the main
institutions of organization of postgraduate education of defectology staff in Ukraine in post war period. The
Author came to conclusion that the most successful forms of training of teachers-defectology staff were
seminars, training and retraining.
Key words: postgraduate education, training, defectology staff, regional institutes of teachers’ training,
seminars, training.