Москальова А.С., Лунько Т.С. Ціннісні орієнтації як феномен самовизначення особистості старшокласника: гендерний аспект

У статті висвітлюються результати дослідження ціннісних орієнтацій особистості як фено-
мена самовизначення старшокласника. Проведено порівняльний аналіз ієрархії цінностей сучасних
старшокласників. Виявлено ґендерні особливості ціннісної сфери юнок та юнаків, показано їх зв'язок з
особливостями соціальної ситуації розвитку та завданнями розвитку.
Ключові слова: юнацький вік, ґендерні відмінності, самовизначення, ціннісні орієнтації, система
цінностей.

В статье освещаются результаты исследования ценностных ориентаций личности как фено-
мена самоопределения старшеклассника. Проведен сравнительный анализ иерархии ценностей совре-
менных старшеклассников. Проанализированы гендерные особенности ценностной сферы девушек и
юношей, показана их связь с особенностями социальной ситуации развития и задачами развития.
Ключевые слова: юношеский возраст, гендерные различия, самоопределение, ценностные
ориентации, система ценностей

This article aims to highlight results of research values of the phenomenon of self-identity as pupil A
comparative analysis of current senior hierarchy of values.There are values of a particular gender yunok and
boys, their relationship with features of social situation and development objectives.
Key words: juvenile age, gender differences, self, values, value system.