У статті обґрунтовується специфіка управлінського супроводу залежно від теоретичної
інтерпретації цілісності вдосконалення фахівця за провідними концептуальними схемами (як вищого
ступеня системності за аналітико-раціоналістичної, ширших можливостей для професійного само-
зростання за гуманістично-суб’єктної, спрямованості на колективне за соціально-орієнтованої та
взаємодоповнюваності різних підходів за комплементарної).
Ключові слова: вдосконалення фахівця /ВФ/, підвищення кваліфікації /ПК/, концептуальна схе-
ма, управлінський супровід /УС/ і післядипломна освіта /ПО/.
В статье обосновывается специфика управленческого сопровождения в зависимости от
теоретической интерпретации целостности совершенствования профессионала в основных кон-
цептуальных схемах (как высшей степени системности в аналитико-рационалистической, более ши-
роких возможностей для личностно-профессионального саморазвития в гуманистически-субъектной,
направленности на коллективное в социально-ориентированной и взаимодополнительности различ-
ных подходов в комплементарной).
Ключевые слова: совершенствование профессионала, повышение квалификации, концепту-
альная схема, управленческое сопровождение и последипломное образование.
The specifics of managerial support depending on theoretical interpretation of the professional’s
development integrity within major conceptual frameworks (as a higher systemic degree according to the
analytical and rational one, wider opportunities for personal and professional self-growth according to the
subject-humanistic one, directedness at the collective welfare according to the socially oriented one a well as
jointly combined according to the complementary one) are substantiated in the article.
Key words: professional development and perfection, in-service training, conceptual frameworks,
managerial support and postgraduate education.