У статті розглянуто питання професійної компетентності й компе-
тентності загалом розкрито основні підходи до формування професійної компе-
тентності майстра виробничого навчання. Визначено професійні компетенції:
базові (професійні) та ключові (універсальні) для цієї категорії педагогічних пра-
цівників. Показано шляхи формування (удосконалення) професійної компетент-
ності майстрів виробничого навчання під час курсового підвищення кваліфікації за
рахунок запровадження модулів як обов’язкових, так і вибіркових, діючих і за-
планованих. Модульно-компетентнісний підхід визначає необхідність змістових
та технологічних нововведень, що гарантують формування високого рівня про-
фесійної компетентності майстрів виробничого навчання для роботи в умовах
ринкової економіки.
Ключові слова: компетенції, компетентнісний підхід, професійна компе-
тентність майстра виробничого навчання, базові та ключові професійні ком-
петенції, модулі з формування (удосконалення) професійних компетенцій під час
курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
В статье рассматривается вопрос профессиональной компетентности
и компетентности в целом, раскрыты основные подходы к формированию про-
фессиональной компетентности мастера производственного обучения. Опре-
делены профессиональные компетенции: базовые (профессиональные) и клю-
чевые (универсальные) для этой категории педагогических работников. Пока-
заны пути формирования (усовершенствования) профессиональной компетент-
ности мастеров производственного обучения во время курсового повышения
квалификации за счет введения модулей как обязательных, так и выборочных,
действующих и планируемых. Модульно-компетентностный подход определяет
необходимость содержательных и технологических нововведений, гарантиру-
ющих формирование высокого уровня профессиональной компетентности ма-
стеров производственного обучения для работы в условиях рыночной экономики.
Ключевые слова: компетенции, компетентностный подход, профес-
сиональная компетентность мастера производственного обучения, базовые
ключевые компетенции, модули по формированию (усовершенствованию) про-
фессиональных компетенций во время курсового повышения квалификации педа-
гогических работников.
The article deals with the issue of professional competence and expertise in
general and reveals the main approaches to the formation of the industrial training
master’s professional competence. The list of professional competences is defined: basic
(professional) and key (universal) ones for this category of teachers. The article shows the
ways of forming (improving) the industrial training masters’ professional competence
during the specialized advanced courses through the introduction of modules, both
mandatory and optional, existing and planned ones. The module-competence approach
defines the need for content and technological innovations which would ensure a high
level of industrial training masters’ professional competence for the work under the market
economy.
Key words: competence, competency approach, professional competence Wizard
industrial training, the basic core competencies, modules to build (the improvement) of
professional competence during the course-training of teachers.