Стаття присвячується аналізу психолого-педагогічної літератури з про-блем адаптації й дезадаптації учнів 5-х класів. Представлено результати експе-риментального дослідження соціально-психологічних умов адаптації молодших підлітків визначено основні напрями психологічної допомоги учням у процесі їхньої адаптації до нових умов навчання в основній школі.
Ключові слова: шкільна дезадаптація, соціально-психологічні умови навчан-ня, психолого-педагогічна підтримка в умовах адаптаційного процесу.
Статья посвящена анализу психолого-педагогической литературы по про-блемам адаптации и дезадаптации учеников 5-х классов. Представлены резуль-таты экспериментального исследования социально-психологических условий адаптации младших подростков и определены основные направления психологи-ческой помощи учащимся в процессе их адаптации к новым условиям обучения в основной школе.
Ключевые слова: школьная дезадаптация, социально-психологические усло-вия обучения, психолого-педагогическая помощь в условиях адаптационного процесса.
In the article the analysis of psychology-pedagogical literatures of school deadaptation problem is presented. The results of experimental studies of social psychological terms of adaptation of junior teenagers are presented and the main directions of psychological help to junior teenagers during their adaptation to the new terms of studies at basic school are identified.
Key words: school deadaptation, social psychological terms of training, psychology-pedagogical help in the conditions of adaptation process.