У статті проаналізовано поняття культура ділового мовлення педагогічних працівників, виокремлено структурні компоненти у її складі. Охарактеризовано психологічні передумови розвитку культури ділового мовлення педагогів у системі підвищення кваліфікації. Запропоновано використання тематичної дискусії з еле-ментами тренінгу «Сучасні проблеми культури ділового мовлення педагогічних працівників» у системі підвищення кваліфікації.
Ключові слова: культура ділового мовлення, педагогічні кадри, мовні норми, мовна майстерність, мовна самосвідомість, позитивне самоставлення, рефлек-сивна культура, фасилітація.
В статье проанализировано понятие культуры деловой речи педагогических кадров, определено структурные компоненты в ее структуре. Охарактеризованы психологические предпосылки развития культуры деловой речи педагогов в системе повышения квалификации. Предложено использование тематической дискуссии с элементами тренинга «Современные проблеми культуры деловой речи педагогических кадров» в системе повышения квалификации.
Ключевые слова: культура деловой речи, педагогические кадры, речевые нормы, речевое мастерство, речевое самосознание, позитивное самоотношение, рефлексивная культура, фасилитация.
The article provides an analysis of the concept of business language culture of pedagogical workers, highlights the structural components in its structure: linguistic correctness, language skills, language awareness. The article characterizes psychological basis of the development of business language culture of pedagogical workers in the system of postgraduate education.
Key words: business language culture, pedagogical workers, language norms, language skills, language awareness, positive self, reflexive culture, facilitation.