В статье приводятся результаты эмпирического исследования мотивов научно-исследовательской деятельности студентов в процессе их профессионального становления.
Ключевые слова: профессиональное становление, этапы профессионализации, факторы развития личности студента, мотивация, мотивы учебной, научно-исследовательской и профессиональной деятельности.
У статті наводяться результати емпіричного дослідження мотивів науково-дослідницької діяльності студентів у процесі їхнього професійного становлення.
Ключові слова: професійне становлення, етапи професіоналізації, чинники розвитку особистості студента, мотивація, мотиви учбової, науково-дослідницької та професійної діяльності.
The article is devoted to the analysis of methodological approaches to the studying of «requirement-motivation» sphere of the students-psychologists’ personalities at their stages of option, aimed option and adept limited to the model of their professional personality-making.
The article highlights the procedure of the analysis and substantiates the utilization of multilevel hierarchic structure of the «requirement-motivation» personality among the students-psychologists.
Key words: «requirement-motivation» sphere, professional making, student-psychologist, professional training.