Мельниченко В. Є. До проблеми дослідження агресивної поведінки підлітків з розумовою відсталістю

У статті проводиться аналіз найпоширеніших проявів агресії та її прихо-ваних форм. Агресія може бути як позитивною, що слугує інтересам виживання, так і негативною, орієнтованою на задоволення агресивного потягу як такого. Метою агресії може бути як, власне, спричинення страждання жертві, так і вико-ристання як засобу для досягнення іншої мети. У статті також можна знайти аналіз чинників та складових елементів агресії, що виникає в підлітків з розумовою відсталістю. Даються певні рекомендації з опанування агресивної поведінки для підлітків з вадами інтелекту.
Ключові слова: агресія, аналіз чинників, агресивна поведінка, феномен агресії.

В статье проводится анализ наиболее распространенных проявлений агрес-сии и ее скрытых форм. Агрессия может быть как положительной, служащей интересам выживания, так и негативной, ориентированной на удовлетворение агрессивного влечения как такового. Целью агрессии может быть как, собст-венно, причинение страдания жертве, так и использование агрессии как средства для достижения других целей. В статье также можно найти анализ факторов и составляющих элементов агрессии, возникающей у подростков с умственной отсталостью. Даются определенные рекомендации для овладения агрессивным поведением подросткам с нарушениями интеллекта.
Ключевые слова: агрессия, анализ факторов, агрессивное поведение, фено-мен агрессии.

The article analyzes the most common manifestations of aggression and its hidden forms. Aggression can be positive that serves vital interests and survival, and negatively oriented to meet the aggressive drive in itself. The purpose of aggression may be causing their own suffering as victims, and the use of aggression as a means of achieving other goals. The article can also find analysis of factors and components that determine the structure of process coverage of the phenomenon of aggression in adolescents with mental retardation. Are given specific recommendations on the learning of aggressive behavior for adolescents with impaired intelligence.
Key words: aggression, analysis, aggressive behavior, the phenomenon of aggression.