Криза, пов’язана з нестабільністю етнічної або професійної ідентичності особистості, в межах індивідуальної життєвої траекторії випробовує адаптивні механізми особистості, і якщо суспільство створює програми допомоги — куль-турної асиміляції, безпервної освіти, то відбувається успішна перебудова деяких переконань і життєвих диспозицій.
Ключові слова: адаптація, життєва тректорія, безробіття, безперервна освіта.
Посвящается проблеме учебных технологий и психологического сопровож-дения процесса изменения профессиональной идентичности в ходе переобучения и получения второго высшего образования. Обращается особое внимание на важ-ность применения компетентностного подхода к обучению.
Ключевые слова: адаптация, непрерывное образование, переобучение.
The article is devoted to the study of technology and psychological support of the process of change in the professional identity of retraining and the second higher education. Underlining the importance of a competence-based approach to learning.
Key words (adaptation, continuing education, retraining).