Висвітлено особливості становлення і формування професійної відповідаль-
ності майбутніх фахівців. Визначено семантичний простір категорії «відповідаль-
ність». Також розглядається зв’язок професійної відповідальності з ціннісною сфе-
рою особистості. Виявлено психологічні умови, що сприяють формуванню профе-
сійної відповідальності під час навчання у ВНЗ. Обґрунтовується необхідність фор-
мування професійної відповідальності на засадах гуманістичної позиції з акцентом
на ціннісній сфері особистості.
Ключові слова: професійна відповідальність, ціннісна сфера особистості.
Освещены особенности становления и формирования профессиональной
ответственности будущих специалистов. Обозначено семантическое прост-
ранство категории «ответственность». Также рассматривается связь профес-
сиональной ответственности с ценностной сферой личности. Выявлены психо-
логические условия, способствующие формированию профессиональной ответст-
венности во время обучения в высшем учебном заведении. Обосновывается
необходимость формирования профессиональной ответственности на принципах
гуманистической позиции с акцентом на ценностной сфере личности.
Ключевые слова: профессиональная ответственность, ценностная сфера
личности.
The features of becoming and forming of professional responsibility of future
specialists are lighted up in the article. Semantic space of category «marks responsibility».
Connection of professional responsibility is also examined with the valued sphere of
personality. Psychological terms assisting forming of professional responsibility during
educating in higher educational establishment are educed. The necessity of forming of
professional responsibility is grounded on principles of humanistic position with an accent on
the valued sphere of personality.
Key words: professional responsibility, valued sphere of personality.