На підставі професійних індикаторів визначається особливість психологічної культури вчителів початкових класів. Порушуються питання особливості професійних індикаторів психологічної культури вчителів початкових класів, окреслюються якості які мають знання: системність, оперативність, повнота, глибина, ефективність. Позначаються, спираючись на данні попередніх дослідників, групи показників через відповідну мотиваційно-особистісну сферу педагога.
Психологічна культура, як комплексна структура, пронизує всі рівні та сторони особистості, сягає всіх сфер життя і є необхідною передумовою для ефективного і досконалого виконання професійних обов'язків. В ній проявляється міра конгруентності людини і соціуму, її здатність вписуватись в оточуючий світ, і відповідати духовній природі світу. Будучи результатом соціалізації, освіти, виховання, а також великої внутрішньої роботи людини, роботи по гармонізації власних життєвих інтересів і потреб з інтересами оточуючого світу і соціум, дає вчителеві можливість компетентного вибору ефективних форм, методів, засобів навчання і виховання, що є запорукою успішного здійснення педагогічного процесу.
Ключові слова: психологічна культура вчителев початкові класів, індикатори психологічної культури.
Основываясь на профессиональных индикаторах определяются особенности психологической культуры учителей начальных классов. В статье затрагиваются вопросы особенностей профессиональных индикаторов психологической культуры учителей начальных класов, определяются качества, которые имеют знания: системность, оперативность, полнота, глубина, еффективность. Определяются, опираясь на данные предыдущих иссследователей, группы показателей через соответствующую мотивационно-личностною сферу педагога. Психологическая культура это комплексная структура, которая пронизывает все уровни и стороны личности, проникая во все сферы жизни и есть необходимым предусловием для ефективного и совершенного выполнения профессиональных обязанностей. Таким образом структура педагогических способностей это сложное и многогранное образование, которое вцелом забеспечивает успешность выполнения педагогеской деяльности. К ней относятся дидактические, академические, перцептивные, коммуникативные, организаторские, сугестивные способности, педагогическое видение и педагогеская рефлексия. Одним из компонентов педагогеских способностей есть распределение, объем и переключение внимания.
Ключевые слова: психологическая культура учителей начальных классов, индикаторы психологической культуры.
Based on the definition of indicators defined feature professional psychological culture of primary school teachers. The paper raises questions about the features of professional psychological indicators culture of primary school teachers, outlines as having knowledge: consistency, timeliness, completeness, depth, efficiency. Represented based on the data of previous researchers, groups of indicators through appropriate motivational and personal scope of the teacher:
Psychological culture is a complex structure that permeates all levels of party and personality reaches all areas of life and is a prerequisite for effective and perfect performance of professional duties. Thus the structure of pedagogical skills is a complex and multifaceted entity that ensures the success of the whole implementation of educational activities. It includes teaching, academic, perceptual, communicative, organizational, suggestive abilities, pedagogical imagination and teaching reflection. One component is the distribution of pedagogical skills, the volume and switching attention.
Key words: psychological culture of primary school teachers, indicators of psychological culture.