Черній В. П. Ґенеза шкіл сприяння здоров'ю в україні в кінці хх – на початку ххі ст.

У статті досліджено особливості розвитку шкіл сприяння здоров’ю в Україні в кінці ХХ – на початку ХХІ століття та висвітлюється їх досвід діяльності із забезпечення збереження, відновлення та зміцнення здоров’я школярів. Мета статті полягає у дослідженні проблеми становлення шкіл сприяння здоров’ю в Україні в окреслений період, оскільки саме школа має великі можливості у здійсненні низки заходів із питань збереження і зміцнення здоров’я дітей. Перспективи подальших наукових розвідок полягають у вивченні педагогічних можливостей та навчально-методичного забезпечення процесу формування здорового способу життя учнів в умовах шкіл сприяння здоров’ю.
Ключові слова: здоров'я, здоровий спосіб життя, школа сприяння здоров’ю.

В статье исследованы особенности развития школ содействия здоровью в Украине в конце ХХ - начале XXI века и освещается их опыт деятельности по обеспечению сохранения, восстановления и укрепления здоровья школьников. Цель статьи заключается в исследовании проблемы становления школ содействия здоровью в Украине в означенный период, поскольку именно школа имеет большие возможности в осуществлении ряда мероприятий по вопросам сохранения и укрепления здоровья детей. Перспективы дальнейших научных исследований состоят в изучении педагогических возможностей и учебно-методического обеспечения процесса формирования здорового образа жизни учащихся в условиях школ содействия здоровью. 
Ключевые слова: здоровье, здоровый образ жизни, школа содействия здоровья.

In this paper the characteristics of school health promotion in Ukraine at the end of XX - beginning of XXI century and highlights their experience of the activity on the conservation, restoration and promotion of health of schoolchildren. The рurpose of the article is to study the problems of the school health promotion in Ukraine at the appointed period, as is the school has great potential in a number of activities on the conservation and health of children. Prospects for future research is to study the educational opportunities and training and methodological support of the formation of a healthy way of life of students in the school health promotion.
Key words: health, Healthy Life Style, Health Promoting Schools.