Чернишова Є. Р. Феномен інтелектуального капіталу навчальних за-кладів післядипломної педагогічної освіти: концептуальні засади

У статті розкрито окремі аспекти феномену інтелектуального капіталу (сутність, джерела, структура і функції), а також концептуальні засади, що узагальнюють сучасні наукові уявлення категорії «інтелектуальний капітал»; аргументовано актуальність розв’язання виявленої низки суперечностей, у теорії та практиці формування підходів до дослідження означеної проблеми; виявлено та узагальнено можливості реалізації концептуальних засад розвитку освітнього капіталу в системі післядипломної педагогічної освіти.
Ключові слова: вища освіта, післядипломна освіта, післядипломна педа-гогічна освіта, наукові підходи, ідентифікація особистості, освітній капітал, інтелектуальний капітал, інтелектуальні ресурси, навчальні заклади, педагогічна взаємодія.

В статье раскрыто отдельные аспекты феномена образовательного капитала (сущность, источники, структура и функции), а также концептуальные основы, обобщающие современные научные представления категории «интеллектуальный капитал»; аргументированно актуальность решения выявленного ряда противоречий в теории и практике формирования подходов к исследованию этой проблемы; обнаружено эвристические возможности реализации концептуальных основ развития образовательного капитала в системе последипломного педагогического образования.
Ключевые слова: высшее образование, последипломное образование, последипломное педагогическое образование, научные подходы, идентификация личности, образовательный капитал, интеллектуальный капитал, интеллектуальные ресурсы, учебные заведения, педагогическое взаимодействие.

This article deals with individual aspects of the phenomenon of educational capital (nature, source, structure and function), and the conceptual basis that summarize modern scientific concept of the category "intellectual capital", argued the actuality of solution of a number of contradictions in the theory and practice of formation the approaches research definite problem, found heuristic possibilities of realization of conceptual foundations of educational capital in the post-graduate pedagogical education.
Key words: higher education, scientific approaches, identification of individuality, educational capital, intellectual capital, intellectual resources, educational institutions of the systems postgraduate education, pedagogical interaction.