Із використанням міждисциплінарного підходу аналізуються духовні та психологічні системоутворюючі фактори здоров’язберігаючої компетентності вчителів фізичної культури. Досліджується духовна складова здоров’язберігаючої компетентності, що має складну структуру і пов’язана з когнітивною сферою та антиципацією і яка у своїй реалізації може відображати вплив колективного несвідомого.
Ключові слова: здорв’язбереження, компетентність, вчитель фізичної культури, духовність, спорт, кордоцентризм, традиція, українська культура.
С использованием междисциплинарного похода анализируются духовные и психологические системообразующие факторы здорвьесохраняющей компетентности учителей физической культуры. Исследуется духовная составляющая здоровьясохраняющей компетентности, имеющей сложную структуру и связь с когнитивной сферой и антиципацией и которая в своей реализации может отображать влияние коллективного бессознательного.
Ключевые слова: здоровьесохранение, компетентность, учитель физической культуры, спорт, кордоцентризм, традиция, украинская культура.
The spiritual and psychological system-formation factors of healthpreserving competence of physicaltraining teachers are analyzed with the usage of interdisciplinary approach. The spiritual part of healthpreserving competence is analyzed. This part has a difficult structure and is connected with cognitive sphere and anticipation and can reflect the impact of collective unconscious in its realization.
Key words: healthpreserving competence, physical training teacher, spirituality, sports, cardiocenrism, Ukrainian culture.