У статті комплексно аналізуються психологічні особливості навчання керівних кадрів освіти за очно-дистанційною формою підвищення кваліфікації та шляхи оптимізації освітнього процесу вищого навчального закладу післядипломної педагогічної освіти, а саме: акмеологічні – опис психологічних характеристик «дорослих» слухачів, які навчаються дистанційно; процес побудови спілкування в системі «викладач-слухач» і «слухач-слухач» в умовах дистанційного навчання; особливості перебігу когнітивних процесів у дистанційному навчанні і зворотний вплив цього навчання на пізнавальну діяльність слухачів.
Ключові слова: акмеологічні особливості, когнітивний процес, очно-дистанційна форма, підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти, емоційна сфера, мотивація, спілкування, оптимізація, психодіагностичні процедури, особистісно-професійна компетентність.
В статье комплексно анализируются психологические особенности обучения руководящих кадров образования по очно-дистанционной форме повышения квалификации и пути оптимизации образовательного процесса вуза последипломного педагогического образования, а именно: акмеологические – описание психологических характеристик «взрослых» слушателей, обучающихся дистанционно; процесс построения общения в системе «преподаватель-слушатель» и «слушатель-слушатель» в условиях дистанционного обучения, особенности течения когнитивных процессов в дистанционном обучении и обратное влияние этого учения на познавательную деятельность слушателей.
Ключевые слова: акмеологические особенности, когнитивный процесс, очно-дистанционная форма, повышение квалификации руководящих кадров образования, эмоциональная сфера, мотивация, общение, оптимизация, психодиагностические процедуры, личностно-профессиональная компетентность.
The article comprehensively analyzes the psychological characteristics of professional development training for managers of educational institutions within onsite programs and distance forms of education; the author offers approaches to optimization of the overall educational process at the post-graduate pedagogical university. The following specifics are identified: acmeologic - a description of the psychological characteristics of the "adult" learners, within distance education programs; the process of construction of communication in the "teacher-student” format and "student-student" format in a distance learning settings; specifics of the cognitive processes in distance education and reverse impact of this learning format on the cognitive activity of students.
Keywords: acmeologic particularities, cognitive process, onsite and distance education format, professional development of educational managers, emotional sphere, motivation, communication, optimization, psychodiagnostic assessment, personal and professional competence.