Піддячий М. І. післядипломна педагогічна освіта в підвищенні рівня соціально-професійної орієнтації особистості

Обґрунтовується необхідність підвищення рівня соціально-професійної орієнтації й створення соціально-культурної ситуації, сприятливої для неперервного розвитку в швидкозмінному соціально-професійному середовищі та сприйняття норм, цінностей, правил цього середовища й адаптації, індивідуалізації, інтеграції в ньому. Визначено шляхи соціально-професійної орієнтації та виокремлено компетентнісний підхід з метою формування компетентностей, достатніх для забезпечення рівня конкурентоздатності в «життєвому» середовищі.
Ключові слова: соціально-професійна орієнтація, підвищення кваліфікації, зміст освіти, методика, особистість, цінності, компетентність, конкурентоздатність.

Обосновывается необходимость повышения уровня социально-профессиональной ориентации и создания социально-культурной ситуации, благоприятной для непрерывного развития в быстроизменяющейся социально-профессиональной среде и восприятие норм, ценностей, правил этой среды, а также адаптации, индивидуализации, интеграции в ней. Определены пути социально-профессиональной ориентации и выделен компетентностный подход с целью формирования компетентностей, достаточных для обеспечения уровня конкурентоспособности в жизненной среде.
Ключевые слова: социально-профессиональная ориентация, повышение квалификации, содержание образования, методика, личность, ценности, компетентность, конкурентоспособность.

The necessity of increase of level of socially-professional orientation and creation of sotsyal'no-kul'turnoy situation, friendly to continuous development in a bystroyzmenyayuscheysya socially-professional environment and perception of norms, values, rules of this environment, and also adaptation, individualization, integration, in her, is grounded in the article. The ways of socially-professional orientation are certain and kompetentnostnyy approach is selected with the purpose of forming of kompetentnostey of sufficient for providing of level of competitiveness in a vital environment.
Key words: socially-professional orientation, in-plant training, maintenance of education, method, personality, values, competence, competitiveness.