У статті обґрунтовується необхідність надання психолого-педагогічної підтримки аспірантам, які знаходяться на етапі входження у професійно-педагогічну діяльність. Розкривається зміст навчальної програми спецкурсу «Основи психології і педагогіки вищої освіти», покладеної в основу проекту психолого-педагогічної підтримки аспірантів технічного університету. Описуються методи та засоби активного навчання, які застосовуються в процесі реалізації цього проекту. Наводяться висновки щодо доцільності реалізації проекту психолого-педагогічної підтримки викладачів-початківців під час підготовки резерву науково-педагогічних кадрів в аспірантурі.
Ключові слова: психолого-педагогічна підтримка, аспіранти технічного університету, викладач-початківець.
В статье обосновывается необходимость предоставления психолого-педагогической поддержки аспирантам, находящимся на этапе вхождения в профессионально-педагогическую деятельность. Раскрывается содержание учебной программы спецкурса «Основы психологии и педагогики высшего образования», положенной в основу проекта психолого-педагогической поддержки аспирантов технического университета. Описываются методы и средства активного обучения, применяющиеся в процессе реализации этого проекта. Приводятся выводы относительно целесообразности реализации проекта психолого-педагогической поддержки начинающих преподавателей во время подготовки резерва научно-педагогических кадров в аспирантуре.
Ключевые слова: психолого-педагогическая поддержка, аспиранты технического университета, начинающий преподаватель.
In article the necessity of granting of psусhological & pedagogical support to post-graduate students who are at beginning of professional-pedagogical activity is proved. The content of the curriculum of a special course «Bases of Psychology and Pedagogics of Higher Education» that was a ground of the project of psусhological & pedagogical support of post-graduate students of technical university is shown. Methods and means of active training which are applied in the process of realization of this project are described. Conclusions concerning expediency of realization of the project of psусhological & pedagogical support of teachers-beginners during their postgraduate training as reserve of scientific-pedagogical staff are resulted.
Key words: psусhological & pedagogical support, post-graduate students of the technical university, teacher-beginner.