Статтю присвячено порівняльному аналізу властивостей когнітивної складової професійної Я-концепції вчителів початкової школи, що працюють в умовах інноваційної діяльності та за умов традиційної педагогіки, на основі результатів емпіричного дослідження. Доведено статистично значущі відмінності в ідеальному образі «Я-професіонал» учителів, які працюють за умов традиційної педагогічної діяльності за інноваційною системою «Росток» та за інноваційною моделлю «Екологія та розвиток». Обґрунтовано необхідність психокорекційного впливу на когнітивну складову професійної Я-концепції вчителів, включених в інновації.
Ключові слова: професійна Я-концепція, когнітивна складова, образ «Я-професіонал», традиційна педагогічна діяльність, інноваційна педаго-гічна діяльність.
Статья посвящена сравнительному анализу свойств когнитивной составляющей профессиональной Я-концепции учителей начальной школы, которые работают в условиях инновационной деятельности и традицион-ной педагогики, на основе результатов эмпирического исследования. Доказаны статистически достоверные отличия в идеальном образе «Я-профессионал» учителей, работающих в условиях традиционной педаго-гической деятельности, по инновационной системе «Росток» и по инновационной модели «Экология и развитие». Обоснована необходимость психокоррекционного влияния на когнитивную составляющую профес-сиональной Я-концепции учителей.
Ключевые слова: профессиональная Я-концепция, когнитивная составляющая, образ «Я-профессионал», традиционная педагогическая деятельность, инновационная педагогическая деятельность.
The article is dedicated to comparative analysis of cognitive element in I-concept of elementary school teachers, those who work in innovative teaching environment and those who work in traditional teaching environment. The analysis is done based on empirical data. The article includes statistically proved differences between ideal professional I-image of teachers who work in traditional working environment, those who work within innovative teaching models «Rostok» and «Ecology and Development2. It also proves the necessity of psycho-correctional influence on cognitive element of professional I-concept of teachers.
Key words: professional I-concept, cognitive element, «I-professional» image, traditional teaching environment, innovative teaching environment.