УМО НАПН України Агроосвіта |
ТЕХНОЛОГІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
ПЕДАГОГІВ Методичний порадник |
||
|
|||
Рекомендована література до розділу 1 1.
Бібік Н.М. Компетентнісний підхід:
рефлексивний аналіз застосування / Н.М. Бібік // Компетентнісний підхід
у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з
освітньої політики / [під заг. ред. О.В. Овчарук]. – К.: «К.І.С.», 2004.
– С. 47-52. 2.
Воротникова І.П. Психолого-педагогічні
основи адаптації вчителів до використання інформаційно-комунікаційних
технологій / І.П. Воротникова // Освіта на Луганщині. – 2009. – №2 (31).
– С. 125-127. 3. Губерський Л. Культура. Ідеологія. Особистість:
Методолого-світоглядний аналіз / Л. Губерський, В. Андрущенко,
М. Михальченко. – К.: Знання України, 2002. – 580 с. 4. Гудсон И. Принципиальный профессионализм / И. Гудсон
// Перспективы. – 2000. – Т. ХХХ, №2. – С. 28. 5. Гусинский З. Ведение в философию образования /
Гусинский З., Турчанинова Ю. – М.: Логос, 2001. – 224 с. 6. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології: навч.
посіб. / І. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с. 7. Декларація принципів «Побудова інформаційного суспільства –
глобальне завдання в новому тисячолітті» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://zakon.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgs?nreg=995. Загаловок з екрану. 8. Євтух М.Б. Морфологічний аналіз і синтез структури життєвої
компетентності людини (філософія людини; сутність життєвої компетентності;
сенс життя) / М.Б. Євтух, О.В. Кузьміна //
Педагогіка і психологія. – 2010 – №2 – С. 106–115. 9. Інформаційні технології та електронні засоби навчального
призначення – ознака сучасного уроку. Конспекти уроків / [укл.
Цимбал І.І., Дьяченко Б.А, Сорочан Т.М. та ін.] – Луганськ: Знання,
2006. – 504 с. 10.Кастельс М. Галактика Интернет:
Размышления об Интернете, бизнесе и обществе / Мануэль Кастельс; [пер. с
англ.]. – Екатеринбург: У – Фактория, 2004. – 328 с. 11.Коротяєв Б.І. Освітній простір: очікування та
виклики часу й життя: монографія / Борис Іванович Коротяєв, Віталій Семенович
Курило. – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені тараса
Шевченка», 2009. – 308 с. 12.Кремень В.
Філософія національної ідеї: Людина. Освіта. Соціум / В. Кремень.
– [вид. переробл.]. – К.: Грамота, 2010. – 576 с. – С. 533–534. 13.Кремень В.Г.
Інновація – alter ego
глобалізації / В.Г. Кремень // Рідна школа. – 2011. – №3. –
С. 3–8. 14.Кремень В.Г.
Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і формування інформаційного
суспільства / В.Г. Кремень // Інформатика та інформаційні технології в
навчальних закладах. – 2006. – №6. – С. 5-9. 15.Ничкало Н. Неперервна професійна освіта
як філософська та педагогічна категорія / Н. Ничкало // Неперервна професійна
освіта: теорія і практика: наук.- метод. журн. –
2001. – Вип. 1. – С. 9-22. 16.Олійник В.
Наукові основи управління підвищенням кваліфікації педагогічних працівників
профтехосвіти: монографія / В. Олійник. – К.: Міленіум, 2003.
–594 с. 17.Освітні
технології : навч.-метод. посіб. / [О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко,
О.М. Любарська та ін.]; за заг. ред. О. М. Пєхоти. – К. : А.С.К.,
2002. – 255 с. 18.Оуенс,
Роберт Г. Організаційна поведінка в освіті: Керівництво учбовими
закладами та шкільна реформа / Оуенс, Роберт Г. – Х.: Каравела, 2003. –
488 с. 19.Пуховська Л. Кількісні та якісні характеристики
післядипломної педагогічної освіти у контексті завдань проекту «Рівний доступ
до якісної освіти в Україні» / Л. Пуховська // Післядипломна освіта в
Україні. – К., 2006. –№1. – С. 3–8. 20.Савченко О. Цілі і цінності реформування сучасної
школи / О. Савченко // Філософія освіти в сучасній Україні:
матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – К.: 1997. – С. 47-54. 21.Сорочан Т. Створити освітній простір професійного
розвитку / Тамара Сорочан // Управління освітою. – 2010. – №17(45). –
С. 13-15. 22.Степко М.Ф. Болонський процес і навчання
впродовж життя / М.Ф. Степко, Б.В. Клименко,
Л.Л. Товажнянський. – Х.: НТУ «ХПІ», 2004. – 111 с. 23.Сорочан Т.М., Данильєв А.О., Дьяченко Б.А.,
Рудіна О.М. Професійний розвиток керівників і педагогічних працівників
загальноосвітніх навчальних закладів у післядипломній педагогічній освіті
регіонального рівня: [монографія] / Т.М. Сорочан, А.О. Дангильєв,
Б.А. Дьяченко, О.М. Рудіна – Луганськ: СПД Резніков В.С., –
2013. – 524с 24.Тематика випускних робіт, творчих проектів і рефератів для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників: посібник / [Т.М. Сорочан, А.О. Данильєв, О.М. Рудіна та ін.].– Луганськ: Знання, 2006. – 330 с. 25.Трейси Б. Личность лидера / Б. Трейси,
Ф. Шеелен; пер. с англ. Е.Г. Гендель. – Мн.: ООО «Попурри», 2002. –
288 с. 26.Туріщева Л.Ф. Професійний розвиток педагога:
психологічний аспект / Л.Ф. Туріщева. – Х.: Вид. Группа Основа, 2006. –
144 с. 27.Фуллан М. Сили змін: вимірювання глибини освітніх реформ
/ М. Фуллан; [пер. з англ. Г. Шиян та Р. Шиян]. – Л.: Центр
гуманіт. досліджень Львів. нац. ун-ту ім. І. Франка, 2000. –
140 с. 28.Шаталов В.Ф.
Точка опоры. Организационные основы экспериментальных исследований [Текст] /
В.Ф. Шаталов. – Минск: Универс. изд., 1990. – 224 с. 29.Hargreaves A. Four ages of
professionalism and professional learning // Teachers and Teaching: History and Practice. – 6(2). – 2000. – p.151-182. 30.Villegas-Reimers E. Teacher
professional development: an international review of the literature. //
UNESCO: International Institute for Educational Planning, 2003. – p.11. Рекомендована
література до розділу 2 1. Ананьев
Б. Г. Человек как общая проблема современной науки // Вестник ЛГУ, 1957. - №
11. – С. 90 – 101. 2. Ананьев
Б. Г., Степанова Е. И. (ред.). Развитие психофизиологических функций взрослых
людей. – М., 1972. 3. Архипова
С. П. Освіта дорослих як фактор соціальної адаптації і соціального захисту
[Електронний ресурс] / С. П. Архипова. – Режим доступу :
http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Nvuu/Ped/2009/www16/Arhipova.pdf. 4. Бахтин
М. М. Проблема поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – М.: Сов. Россия, 1979.
– 318 с. 5. Бахтин
М. М. Эстетика словесного творчества / М. М. Бахтин. –2-е изд.– М., 1986. –
С. 429–432. 6. Дернова
М. Г. Моделі самокерованого навчання в освіті дорослих ⁄ М. Г. Дернова ⁄⁄
Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. Випуск 7, 2013. – С. 52 – 64. 7. Добронравова
І. С. Глобальні наукові революції і зміна історичних типів наукової
раціональності / І.С.Добронравова [електронний ресурс]. – Режим доступу:
www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/Dobr/glob.html 8. Зязюн
Іван. Аксіологічні критерії вікової психології ⁄⁄ Естетика і
етика педагогічної дії. 2013. Вип. 5. – С. 21 – 42. 9. Карл
Роджерс и его последователи: психотерапия на пороге ХХІ века ⁄ под ред.
Дэвида Брэзиера; пер. с англ. – М.: Когито-Центр, 2005. – 315 с. (Современная
психотерапия). 10. Маслоу
А. Мотивация и личность/ А.Маслоу; пер. А.М.Татлыбаевой ⁄Abraham H.
Maslow. Motivation and Personality (2nd ed.)
N.Y.: Harper & Row, 1970; СПб.: Евразия, 1999. Терминологическая
правка В.Данченко. – К.: PSYLIB, 2004. 11. Маслоу
А. По направлению к психологии бытия / А.Маслоу. — М.: Эксмо-Пресс, 2002. —
272 с. 12. Навчання
в дії: як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних
технологій навчання: метод. посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремех. –
К.: А.П.Н., 2003. – 72 с. 13. Онушкин
В. Г. Образование взрослых: междисциплинарный словарь терминологии / В. Г.
Онушкин, Е. И. Огарев. – СПб. – Воронеж: ВИПКРО, 1995. – 232 с 14. Панченко
С. Н. Психологические особенности взрослого человека как субъекта обучения //
Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2013. –
Випуск 3. 15. Петренко
М.А. Теория педагогичексой интеракции / М.А. Петренко: Автореф. дис. на
соискание ученой степ. канд. пед. наук: 13.00.04. – Ростов н/Д., 2010. – 49
с. 16. Пометун
О. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід / О.Пометун, Л.
Пироженко. – К., 2002. – 135 с. 17. Пометун
О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання / О.І. Пометун. – К.: А. С. К. ,
2007. — 144 с. 18. Пометун
О.І. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання: наук.–метод. посіб. /
О.І. Пометун та ін. – К.: А.С.К., 2005. – 192 с. 19. Психологічна
енциклопедія ∕ Авт.-упоряд. О.М.Степанов. –
К.: Академвидав, 2006. – 424 с. (Енциклопедія ерудита). 20. Психологічна
енциклопедія ∕ Автор-упорядник О.М.Степанов.
– К.: «Академвидав», 2006. – 424 с. (Енциклопедія ерудита). 21. Роджерс
К. Р. Клиентоцентрированная психотерапия / К. Р. Роджерс. – М.: Рефл-бук.,
1993. 22. Роджерс
К. Р. О групповой психотерапии / К. Р. Роджерс; пер. с англ. – М.: Гиль-Эстель,
1993. 23. Роджерс
К.Р. Взгляд на психотерапію: становление человека / К. Р. Роджерс; пер. с
англ., общ. ред. и предисл. И. Сениной. – М.: Прогресс, 1994. – С. 234–247. 24. Савчин
М. В. Вікова психологія : навчальний посібник / М. В. Савчин, Л. П. Василенко.
– К. : Академвидав, 2005. – 360 с. 25. Сисоєва
С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.–метод. посіб. / С. О.
Сисоєва; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД
«ЕКМО», 2011. – 324 с. ⁄⁄Режим доступу:
lib.iitta.gov.ua/7010/1/Довидник_ДО_ВИДАННЯ.pdf 26. Скрипник
М. І. Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М.
І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 232 с.
Скрипник М. І.Режим доступу: www.academia.edu/.../ІНТЕРАКТИВНІ_ТЕХНОЛОГІЇ_НАВЧАННЯ 27. Слободчиков
В. И. Психология развития человека: развитие субъективной реальности в
онтогенезе / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – М. : Школьная пресса, 2000. –
416 с. 28. Смульсон
М. Л., Лотоцька Ю. М., Назар М. М., Дітюк П.П., Коміссарова О. Ю., Цап В. Й.
Концепція інтелектуального розвитку дорослих у віртуальному освітньому
просторі ⁄⁄ http://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/article/view/54 29. Степанова
Е. И. Умственное развитие и обучаемость взрослых. – Л.: ЛГУ, 1981. 30. Стьопін
В.С. Філософія науки: загальні проблеми: підруч. для аспірантів і здобувачів
наук. ступ. канд. наук / В.С. Стьопін. – М.: Гардарики, 2006. – 384 с. 31. Candy
P.C. (1991). Self-Direction for Lifelong Learning: A Comprehensive Guide to
Theory and Practice. San Francisco: Jossey-Bass Publishers. 32. Darkenwald
G. G. Adult Education: Foundations of Practice / G.G.Darkenwald, S.B.Merriam.
– N.Y., 1982. 33. Knowles
M. S. (1975). Self-directed learning: A guide for learners and teachers.
Englewood Cliffs: Prentice Hall/Cambridge. – 135 р. 34. Knowles
M.S. The Modern Practice of Adult Education. From Pedagogy to Andragogy. –
Chicago, 1980. 35. Knowles,
M. S. The Adult Learner: A Neglected Species / Malcolm Shepherd Knowles. –
4th ed. – Houston, London, Paris, Zurich, Tokyo : Gulf Publishing Company,
1990. – 293 p. 36. Rogers
С. R. Empatic: an unappreciated way of being / C. R. Rogers. // The Counseling Psychologist, 1975. –V.
5, N 2. – P. 2—10. 37. Scheerens
J. Teachers’ professional development. Europe in international comparison. An
analysis of teachers’ professional development based on the OECD’s Teaching
and Learning International Survey (TALIS) / J. Scheerens. – Luxembourgh:
Office for Official Publications of the European Union, 2010. – 204 p. Р., 7 38. Schoenfeld
L., Owens W.A. Age and Intellectual Change: a Cross-Sectional View of
Longitudinal data. Труды XVIII Международного психологического конгресса,
вып. 29. Owens W.A. Age and Mental Abilities: a Longitudinal Study. Genet.
Psychol. Monogr., 1953 39. Turos L.
Andragogika. Zarus teorii oswiaty I wychowania doroseych. – Wyd. II. –
Warszawa, PWN, 1978. Рекомендована література до розділу 3 Рекомендована література до теми 1 1. Бабун
Р. В. Работа со взрослой аудиторией : методические рекомендации для
преподавателя / Р. В. Бабун. 2-е изд. – Новокузнецк : ИПК, 2002. – 54 с. 2. Вершловский
С. Г. Общее образование взрослых. Стимулы и мотивы / С. Г. Вершловский. М. :
Педагогика, 1987. – 183 с. 3. Змеев
С. И. Андрагогика : основы теории, истории и технологии обучения взрослых /
С. И. Змеев М. : ПЕР СЭ, 2007. – 272 с. 4. Котиев
А. Технология психологического сопровождения / А. Котиев [Электронный ресурс]
/ А. Котиев. Режим доступа : http://www.pmuc.ru/j ornal/number 14/kotiev.htm. 5. Логінова Л., Круп’як А. Школа молодого лідера.
Нова молодь – нова Україна. Семінар ІV. Тренінг для тренерів / Л.Логгінова,
А. Круп’як. – Інститут політичної освіти. Офіс Кординатора проектів ОБСЄ в
Україні. 6. Технології навчання дорослих [Текст] : [навч.
посіб.] / [упоряд.: О. Главник, Г. Бевз]. – К. : Главник, 2006. – 127 с. 7. Фетіскін Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г.
М. Соціально-психологічна діагностика
розвитку особистості і малих груп / Н. П. Фетіскін, В. В. Козлов, Г. М.
Мануйлов. – М., Вид-во Інституту Психотерапії, 2002. – 490 с. 8. Фопель К. Ф. Эффективный воркшоп. Динамическое
обучение / К.Ф.Фопель / Пер. с нем. – М.: Генезис, 2003. – 368 с. – (Все о
психологи-ческой группе.) 9. Buzan Т., Buzan В. The Mind Map Book: how to
use radiant thinking to maximize your Brain's untapped potential. – London:
BBC Boks, 1993. Рекомендована література до теми 2 1. Бим-Бад
Б.М. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б.М. Бим-Бад;
Редкол: М.М. Безруких, В.А. Болотов, Л.С. Глебова и др. – М.: Большая
Российская энциклопедия, 2003. – 528 с. 2. Букатова
В.М. Я иду на урок: хрестоматия игровых приемов обучения: книга для учителя /
В.М. Букатова, А.П. Ершова. – М.: Издательство «Первое сентября», 2000. – 224
с. 3. Годкевич
Л. Інтерактивні технології / Л.Годкевич
// Завуч. – 2004. – № 6. – С. 9–12. 4. Гончаров
С.М. Інтерактивні технології навчання в кредитно-модульній системі
організації навчального процесу: навч.-метод. посіб. / С.М. Гончаров; Нац.
ун-т водн. гос-ва та природокорист. – Рівне : [б. и.], 2006. - 172 с. 5. Метод
мозкового штурму ⁄⁄ Режим
доступу: http://atlana.narod.ru/brainstorming.html 6. Метод
мозкового штурму ⁄⁄ Режим доступу: http://www.stimul.biz/ru/lib/articles/brainstorming/ 7. Мозковий
штурм - історія, міфи, правила ⁄⁄ Режим доступу:
http://www.brand-way.ru/publications/aleynikov/mozgovoy-shturm-istoriya-mifyi-pravila/. 8. Навчання
в дії: як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних
технологій навчання: метод. посіб. / А. Панченков, О.Пометун, Т.Ремех. – К.:
А.П.Н., 2003. – 72 с. 9. Панина
Т.С. Современные способы активизации обучения: учеб. пособие для студ. высш.
уч. заведений / Т.С.Панина. – М.: Академия, 2006. – 176 с. 10. Сисоєва
С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.-метод. посіб. / С.О.
Сисоєва; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД
«ЕКМО», 2011. – 324 с. 11. Скрипник
М. І. Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М.
І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 232 с.
Скрипник М. І.Режим доступу: www.academia.edu/.../ІНТЕРАКТИВНІ_ТЕХНОЛОГІЇ_НАВЧАННЯ 12. Технології
роботи організаційних психологів: навч. посіб. / за наук. ред. Л.М.
Карамушки. – К.: ІНКОС, 2005.- 366 c. 13. Тренінг
мозкового штурму для дітей ⁄⁄ Режим
доступу:http://adalin.mospsy.ru/l_01_00/l_01_01e.shtm. Рекомендована література до теми 3 1. Анастази
А. Психологическое тестирование. / А. Анастази, С. Урбина.– СПб. : Питер,
2001. – 688 с. 2. Бандурка
А. М. Психология управления / А. М. Бандурка, С. П. Бочарова, Е. В. Землянская
– Харьков : ООО «Фортуна–пресс», 1998 – 464 с. 3. Білова
М. Е. Навчально-методичний посібник з спецкурсу «Соціально-психологічний
тренінг» ⁄⁄ Режим доступу:
fs.onu.edu.ua/clients/client11/web11/metod/imem/metod_spt.pdf 4. Бондарчук
Е. И., Основы психологии и педагогики. Курс лекцій / Е. И. Бондарчук, Л. И.
Бондарчук – 3-е изд., стереотип. – К. : МАУП, 2002. – 168 с. 5. Бондарчук
О. І. Розвиток мотивації вдосконалення психологічної компетентності
керівників освітніх організацій в умовах очно-дистанційної форми навчання :
спецкурс для слухачів очно-дистанц. форми навчання в системі післядиплом.
пед. освіти / О. І. Бондарчук, Н. І. Пінчук, Д. Б. Рождественська; НАПН
України, ун-т менедж. освіти, Центр. ін-т. післядиплом. пед. освіти. – К.,
2012. – 32 с. 6. Бондарчук
О. І. Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників
загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності : монографія /
О. І. Бондарчук. – К. : Наук. світ, 2008. – 318 с. 7. Бордовская
Н. В. Педагогика. Учебник для вузов / Н. В. Бордовская, А. А. Реан – СПб :
Издательство «Питер», 2000. 304 с. – ( Серия «Учебник нового века» ) 8. Вачков
И.В. Основы технологии группового тренинга. Психотехники: Учеб. пособие. М.:
Ось-89, 2005. – 256 с. 9. Винославська
О. В. Психологічні особливості мотивації управлінської діяльності керівників
традиційних і нових типів навчальних закладів / О. В. Винославська, Л. М.
Карамушка // Актуальні проблеми психології : традиції і сучасність. – К. :
Інститут психології, 1993. – Т. 1. ВІСНИК НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія.
Педагогіка. 2007. – № 3 – С. 135–141. 10. Виханский
О. С. Стратегическое управление : Учебник / О. С. Виханский – 2-е узд.,
перераб. и доп. – М. Гардарика, 1998. – 296 с. 11. Демчук
В. С. Основи освітнього менеджменту / В. С. Демчук – К. : Ленвіт, 2007. – 263
с. 12. Дмитренко
Г. А. Мотивация и оценка персонала : Учебное пособие / Г. А. Дмитренко, Е. А.
Шарапатова, Т. М. Максименко – К. : МАУП, 2002. – 248 с. 13. Дмитренко
Г. А. Управління людськими ресурсами : навчальний посібник / Г. А. Дмитренко,
Н. Г. Протасова – К. Херсон : Олді-Плюс; 2006. – 256 с. 14. Друкер
П. Практика менеджменту / П. Друкер пер. з англ. – М. : Изд. дом «Вильямс»,
2000. – 563 с. 15. Єльникова
Г. В. Основи адаптивного управління : курс лекцій / Г. В. Єльникова. – К. :
ЦІППО АПН України, 2002. – 133 с. 16. Жилін О.
І. Мотивація персоналу / О. І. Жилін. – Х. : Вид-во ХНЕУ, 2005. – 132 с. 17. Занюк С.
С. Психологія мотивації : навч. посібник / С. С. Занюк – К. : Либідь, 2002. –
304 с. 18. Ильин Е.
П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин – СПб : Питер, 2000. – 512 с. 19. Карамушка
Л. М. Психологія освітнього менеджменту : навч. посіб. / Л. М. Карамушка. –
К. : Либідь, 2004. – 424 с. 20. Карамушка
Л. М. Психологія управління : Навч. посіб / Л. М. Карамушка – К. : Міленіум,
2003. – 344 с. 21. Коломінський
Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект) / Н.
Л. Коломінський – К. : МАУП, 2000. – 286 с. 22. Колот А.
М. Мотивація персоналу. Підручник / А. М. Колот – К. : КНЕУ, 2002. – 337 с. 23. Кремень
В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація.
Результати / В. Г. Кремень. – К., 2005. – 448 с. 24. Кузьмін
О. Є. Основи менеджменту : підручник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник. – К. :
Академвидав, 2003. – 414 с. 25. Макшанов
С.И. Психология тренинга / С.И.Макшанов. – СПб., 1997. – 237 с. 26. Маслов
В. І. Теоретичні основи педагогічного менеджменту : Навч. посіб. для
працівників освіти / В. І. Маслов, В. П. Драгун, В. В. Шарканова. – К., 1996.
– 87 с. 27. Маслоу
А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – СПб. : Питер, 2003. – 352 с. 28. Мескон
М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М. : Дело, 2005.
– 720 с. 29. Олійник
В. В. Менеджмент розвитком фахового зростання педагогічних працівників
профтехосвіти в сучасних умовах / В. В. Олійник; НАПН України, Ун-т менедж.
освіти. – К., 2009. – 112 с. 30. Орбан-Лембрик
Л. Е. Психологія управління : навч. посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. – 2-ге
вид., доповн. – К. : Академвидав, 2010. – 544 с. – (Серія «Альма-матер») 31. Освітні
технології: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.: А.С.К.,
2001. – 348 с. 32. Педагогічна
технологія: посібник / І.Ф. Прокопенко, B.I. Євдокимов. – X.: Основа, 1995. –
548 с. 33. Практикум
по социально-психологическому тренингу. – СПб., 1997. 34. Психогимнастика
в тренинге / под ред. Н.Ю. Хрящевой. – СПБ., 1999. – 256 с. 35. Райгородский
Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты : учебное пособие / под
ред. Д. Я. Райгородского – Самара : Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2001. – 672
с. 36. Столяренко
Л. Д. Основы психологи : практикум / Ред. – сост. Л. Д. Столяренко. – Изд.
9-е. – Ростов н / Д : Феникс, 2007. – 703, [1] с. – Высшее образование 37. Уткин Э.
А. Основы мотивационного менеджмента / Э. А. Уткин – М. : ЭКСМОС, 2000. – 352
с. 38. Фопель
К. Барьеры, блокады и кризисы в групповой работе: Сб. упраж-нений / Пер. с
нем. М. Янкова. – М.: Генезис, 2003. – 160 с. 39. Фопель
К. Психологичекие принципы обучения взрослых / К.Фопель. – М.: Генезис, 2010.
– 120 с. 40. Фопель
К. Сплоченность и толерантность в группе. Психологиеские игры и упражнения /
Пер. с нем. Л Алексеевской, Л. Воскресенской, 2002. – М.: Генезис, 2005. –
336 с. 41. Шамова
Т. М. Менеджмент в управлінні школою / Ред. Т. М. Шамова. – М. : NB-Магістр,
1992. – 232 с. Рекомендована література до розділу 4 Рекомендована література до теми1 1. Зязюн
І.А. Педагогічна майстерність – технологія педагогічної дії [Текст] / Іван
Андрійович Зязюн /. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 6-12. 2. Колесникова
И.А. Педагогическая праксиология : уч. пособ. для студ. высш. учеб. завед. /
Ирина Аполлоновна Колесникова, Елена Владимировна Титова. – М.: Академия,
2005. – 256 с. 3. Кузьмина
Н.В. Психологическая структура деятельности учителя (Тексты лекций) / Нина
Васильевна Кузьмина, Николай Васильевич Кухарев. – Гомель: Гомельский гос.
ун-т, 1976. – 57 с. 4. Мижериков
В.А. Введение в педагогическую деятельность : уч. пособ. для студ. пед. уч.
заведений [Текст] / Василий Андреевич Мижериков, Татьяна Анатольевна
Юзефавичус. – М.: Педагогическое общество России, 2005. – 352 с. 5. Мицкевич
Н.И. Теоретические основы дидактической системы повышения квалификации: дисс.
...д-ра пед. наук : 13.00.08 / Николай Иванович Мицкевич; [РАО ИОВ; Белорус.
гос. пед. ун-т им. М. Танка]. – СПб., 2001. – 234 с. 6. Сидоренко
В.В. Педагогічна майстерність учителя української мови і літератури в системі
післядипломної освіти : акме-синергетичний аспект : термінологічний
словник-довідник / автор-укладач В.В. Сидоренко. – Донецьк: Каштан, 2013. –
100 с. 7. Сидоренко
В.В. Педагогічна майстерність учителя як акмеологічний феномен / В.В.
Сидоренко // матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм : проблеми теорії і
практики підготовки та перепідготовки освітянських кадрів», м. Київ, 25
листопада 2015 р. / уклад. Н.В. Гузій, В.І. Саюк. – К.: НПУ імені М.П.
Драгоманова, 2015. – С. 14-19. 8. Сидоренко
В.В. Феноменологія педагогічної майстерності вчителя-словесника / В.В.
Сидоренко / Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм у системі
підготовки освітянських кадрів: здобутки, пошуки, перспективи : монографія /
кер. авт. кол. Н.В. Гузій; Мін-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т
імені М.П. Драгоманова. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – С. 156-199. 9. Сухомлинський
В.О. Сто порад учителеві [Текст] / Василь Олександрович Сухомлинський. – К.:
Рад. шк., 1988. – 304 с. Рекомендована література до теми 2 1. Вознюк
А. В. Философские основания педагогической аксиоматики : монография [Текст] /
Александр Васильевич Вознюк, Александра Антоновна Дубасенюк. – Житомир: ЖГУ
им. И. Франко, 2011. – 564 с. 2. Вознюк
О. В. Розвиток вітчизняної педагогічної думки : синергетичний підхід : монография
[Текст] / Олександр Васильович Вознюк / за ред. П.Ю. Сауха.– Житомир: ЖГУ им.
И. Франко, 2009. – 184 с. 3. Гончаренко
С. У. Педагогічні закони, закономірності, принципи : сучасне тлумачення
[Текст] / Семен Устимович Гончаренко. – Рівне: Волинські обереги, 2012. – 192
с. 4. Деркач
А.А. Акмеологические основы развития профессионализма [Текст] / Анатолий
Алексеевич Деркач. – М.: Моск. психолого-соц. ин-т; Воронеж: МОДЭК, 2004. –
752 с. 5. Драйден
Ґордон. Революція в навчанні [Текст] / Ґордон Драйден, Джаннет Вос / Перекл.
з англ. М. Товкало. – Львів: Літопис, 2011. – 544 с. 6. Дубасенюк
О.А. Концептуальні підходи до професійно-педагогічної підготовки сучасного
педагога [Текст] / Олександра Антонівна Дубасенюк, Олександр Васильович
Вознюк. – Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 114 с. 7. Змеёв
С.И. Андрагогика : основы теории и технологии обучения взрослых [Текст] /
Сергей Иванович Змеёв. – М.: ПЕРСЭ, 2003. – 207 с. 8. Калашникова
С.А. Навчання дорослих на основі компетентнісно-орієнтованого підходу [Текст]
: навч.-метод. матеріали / Світлана Андріївна
Калашнікова. – К.: Проект Світового банку «Рівний доступ до якісної
освіти», 2008. – 57 с. 9. Пуцов
В.І. Особливості навчання дорослої людини [Текст]: навч. посібник / В.І.
Пуцов, Л.Я. Набока. – К.: ЦІППО, 2004. – 60 с. 10. Сидоренко
В.В. Педагогічна майстерність учителя української мови і літератури в системі
післядипломної освіти : акме-синергетичний аспект : термінологічний
словник-довідник [Текст]/ автор-укладач Вікторія Вікторівна Сидоренко. –
Донецьк: Каштан, 2013. – 100 с. 11. Сидоренко
В.В. Розвиток педагогічної майстерності вчителя української мови і літератури
в системі післядипломної освіти : монографія / Вікторія Вікторівна Сидоренко.
– Донецьк: Каштан, 2012. – 492 с. 12. Garton
S. Investigating global practices in Teaching English to Young Learners
[Text] / S. Garton, F. Copland, A. Burns / British Council ELT Research
papers. – 2011. – Vol. 11, Issue 1. – P. 24-36. 13. The
American Association of Colleges for Teacher Education [Електронний ресурс]. – Retrieved from:
www. URL: http://www.aacte.org. 14. Program
Standards for the Preparation of Foreign Language Teachers : initial level –
undergraduate and graduate. For K-12 and Secondary Certification Program
[Text] / [prepared by th e Foreign Language Teacher Standards Writing Team].
– 2002. – 39 p. Рекомендована література до теми 3 1. Боярський Н. Легкий старт для дебатера: Посібник –
Вінниця 2009. 2. Дебати: навчальний посібник, - К.:
"АПН", 2001. 3. Зима О.В. Поняття "дебати" у науковій літературі,
їх застосування на уроках суспільствознавчих предметів [Електронний ресурс] /
О. Зима. – Режим доступу:
http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/18/statti/zima.htm 4. Імжарова З. Дебати як педагогічна технологія
/ З. Імжарова // Відкритий урок: Розробки. Технології, Досвід. – Київ:
Плеяди, 2005, № 19/20. – С. 65-70 5. Інтелектуальна гра «Дебати» у навчально-виховному
процесі загальноосвітніх навчальних закладів // Збірка матеріалів
для керівників дебатних клубів та вчителів, які навчають дебатів та дискусій
/ упоряд.: Г.А.Каліберда. – Полтава: ПОІППО, 2008. –
204 с. 6. Києнко-Романюк Л.А. Гра “Дебати” – одна з форм позашкільної
роботи з старшокласниками. – Вінниця, ВОІПОПП, 2002. – 78с. 7. Леонова Н.С. Інтелектуальні змагання як засіб
розвитку здібностей особистості / Зарубіжна література в школі №
11-12 (227-228) червень 2014 р. – С. 2-5 8. Методичні поради: Дебати – крок за кроком - Агентство з
розвитку приватної ініціативи, 2015. – 60 с. 9.
Методичні рекомендації ведення дебатів Карла Поппера
/ Інститут відкритого суспільства мережева програма "дебати" 10. Мистецтво публічних дебатів: Навчальний посібник. - К.: 2000. 11. Навчання дебатів: Збірка матеріалів для керівників
дебатних клубів та вчителів, які навчають дебатів і дискусій /
Автор-укладач: І.Сущенко. — К.: 2003. — 32 с. 12. Організація та проведення дебатів для дітей і молоді:
Навчально-методичний посібник / Упор. Д. Таран, А. Коновалов. — Х.: ХМЦДМ,
2008 — 58 с. 13. Панченков А. Дебати як ефективна технологія навчання /
[Електронний ресурс] / А.Панченков. – Режим доступу: http://ru.osvita.ua/school/method/technol/1121/ 14. Скрипник М.І. Інтерактивні технології в післядипломному
навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН
України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 232 с. Скрипник М. І.Режим
доступу: www.academia.edu/.../ІНТЕРАКТИВНІ_ТЕХНОЛОГІЇ_НАВЧАННЯ. 15. Сущенко І. Дебати
в школі. Як навчити учнів аргументації та публічному мовленню.
Посібник для вчителів – Тернопіль: Астои, 2006. 16. Темпл Ч, Ли С., Брофи С. До дебатов: упражнения в критическом мышлении.
Уча учимся: Методические рекомендации. - Одесса, 2003. Рекомендована література до теми 4 1. Айзенк
П. Проверь свои способности / А. Айзенк. – М.: 2002. – 121 с 2. Берсуцкий,
Я. Г. Модели и алгоритмы принятия управленческих решений / Я. Г. Берсуцкий, Н.
Н. Лепа, Н. Г. Гузь [и др.]. – Донецк : ИЭП НАНУ, 1998. – 307 с. 3. Василенко,
В. А. Теорія і практика розробки управлінських рішень : навч. посіб. / В. А.
Василенко. – К. : ЦНЛ, 2002. – 420 с. 4. Вишнякова
Н. В. Психологические основы развития креативности в профессиональной
акмеологии. Дис. док. пед. наук.– М.:
2006. 5. Де Боно
Э. Рождение новой идеи: О нешаблонном мышлении / Э. Де Боно [пер. с англ. под
ред. О. К.Тихомирова]. – М.: 2006. – 65 с. 6. Дюк, В.
А. Data Mining – состояние проблемы, новые решения [Елек- тронний ресурс] /
В. А. Дюк. – Режим доступу : http://www.inftech.
webservis.ru/database/datamining/ar1.html. 7. Ілляхова
М. В. Розвиток креативної компетентності педагогічних працівників у системі післядипломної
освіти : спецкурс / М. В. Ілляхова : НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж.
освіти». – К., 2015. – 68 с. 8. Ілляхова
М. В. Глобальні тенденції і проблеми розвитку освітньо–економічного
потенціалу України / М. В. Ілляхова // Філософія фінансової цивілізації:
людина у світі грошей: Матеріали VІ Міжнародних філософсько-економічних
читань / Редколегія. відп. секретар З. С. Скрипник. – Львів, 2015. С. –
145–153. 9. Кігель,
В. Р. Методи і моделі підтримки прийняття рішень у рин- ковій економіці :
монографія / В. Р. Кігель. – К. : ЦНЛ, 2003. – 202 с 10. Ситник,
В. Ф. Системи підтримки прийняття рішень [Текст] : навч. посібник / В. Ф.
Ситник. – К. : КНЕУ, 2003. 11. Юрій Е.
О., Луцик І. Б. Цілі у системі стратегічного планування / Е. О. Юрій, І. Б
.Луцик // Науковий вісник Херсонського
державного університету. – Режим доступу :
http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_08/197.pdf 12. Системи
підтримки прийняття рішень : навчальний посібник для самостійного вивчення
дисципліни / [уклад.: С. М. Братушка, С. М. Новак, С. О. Хайлук] ; Державний
вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного
банку Укра- їни». – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУ”, 2010. – 265 с. – Режим доступу :
http://lib.uabs.edu.ua/library/Metod/K_v_matematiki/2010/973_2010.pdf Рекомендована література до теми 5 1. Горяна
Л. Г. Сутність методики підготовки
педагогічних працівників до управління впровадженням
здров’язбережувальних технологій у
системі інститутів післядипломної педагогічної освіти. Вісник післядипломної
:зб.наук.пр./Ун-т менедж.освіти НАПН
України; редкол. : О.Л. Ануфрієва .[та інш].- К.,2005. - Вип. 13(26) /
голов.ред. В.В. Олійник. – 2015.- С. 58-66 2. Горяна
Лариса, Бєлоусова Тетяна. Основи екології у початковій школі. - Черкаси.: Видавець Чабаненко Ю.В., 2014. –
104 с. 3. Галус
О. М., Шапошнікова Л. М. Порівняльна педагогіка. – К.: Вища школа, 2006. 4. Горяна
Л.Г. Здоровязбережувальні аспекти організації навчально-пізнавальної
діяльності на шкільних екологічних стежках,.// Науково-методичний посібник. –
К.: ФОСП. КУЦ В.М..- 2012. – 120 с 5. Горяна
Л. Г. Особливості впровадження здоров’язбережувальних технологій у шкільний
екологічний простір. – К.: БТОВ «Вітас ЛТД». - 2012. – 80 с. 6. Друзь
Ю. М. Типи навчальних ділових ігор // Педагогіка вищої та середньої школи:
Збірник наукових праць. Вип.1. – Кривий Ріг: КДПУ, 1999. – С. 21 – 32. 7. Друзь
Ю. Н. Деловая игра как имитационная модель профессиональной деятельности
студентов // Збірник наукових праць. Педагогічні науки.- Херсон: ХДПУ 2000. –
С.69 – 74. 8. Лариса
Горяна, Тетяна Бєлоусова, Основи екологічного навчання та виховання у початковій школі. К.: Інтер-сервіс,
2014.-52с. 9. Мамедов
Н. М., Суравегина И.Т. Экология: Учебное пособие для 9-11-х кл.
общеобразовательной школы .– М.: Школа-Пресс, 1996. 10. Підласий
І. П. Практична педагогіка або три технології: Інтерактивний підручник для
педагогів ринкової системи освіти.- К.: Слово, 2004.- 616с. 11. Прибиткова
І. М. Основи демографії. Навчальне видання. К.: “АртЕк”, 1995, – 253 с. 12. Сбруєва
А. А. Порівняльна педагогіка.- Суми: Редак. -видав. відділ СДПУ, 1999.- 300с.
13. Сбруєва
А. А. Порівняльна педагогіка.- Суми: Редак. -видав. відділ СДПУ, 1999.- 300с.
14. Українська
педагогіка в персоналіях.- К.: Либідь, 2005.- 552 с. 15. Український
державний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти
України. Еколого-натуралістична творчість. Інформаційно-методичний вісник №
2. К.: “Грайлик”, 1997. – 77 с. 16. Ярошенко
О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів: дидактико-методичний
аспект. – К: CTAHІЦА, 1999. - 245 с. Рекомендована література до теми 6 1. Аніщенко О.В. Сучасні педагогічні технології:
матеріали до курсу лекцій: Навч.
посібник. – Ніжин, 2005. – 100 с. 2. Калашнікова С.А. Навчання дорослих: тенденції, особливості,
методи, підходи: Навчально-методичні матеріали. – К., 2007. – 59 с. 3. Мозкова атака: рішення педагогічних задач
[Електронний ресурс]: – Режим доступу:
http://ru.osvita.ua/school/method/1602/ – 15.12.15. – Загол. з екрану. – Мова
укр. 4. Пошук рішень методом мозкового штурму
[Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://market.avianua.com/?p=896 –
15.12.15. – Загол. з екрану. – Мова укр. 5. Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання
дорослих: навчально- методичний посібник / Сисоєва С.О.; НАПН України, Ін-т
педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 324 с. 6. Сігаєва Л.Є. Андрагогіка в професійному
навчанні. – К.: ПП „ЕКМО”, 2003. – 47с. 7. Скрипко Т.О. Інноваційний менеджмент:
Підручник. – К.: Знання, 2011. – 423 с. 8. Скрипник М.І. Інтерактивні технології в
післядипломному навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН України,
ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». – К., 2013. – 202 с. 9. Технологія колективної розумової діяльності
[Електронний ресурс]: – Режим доступу:
http://ukped.com/statti/teorija-navchannja/6799-tekhnolohiya-kolektyvnoyi-rozumovoyi-diyalnosti.html
– 15.12.15. – Загол. з екрану. – Мова укр. 10. Чернишова Є.Р., Скрипник М.І., Сорочан Т.М.
Практична андрагогіка в післядипломній педагогічній освіті: Науково-методичний
посібник. Книга 1. Евтагогіка: практична андрагогіка для самоосвіти андрагога
⁄ Євгенія Родіонівна Чернишова,
Марина Іванівна Скрипник; Держ. вищ. навч. закл. «Ун-т менедж.
освіти». – К., 2015. – 191 с. 11. Чернишова Є.Р., Скрипник М.І. Практична андрагогіка
в післядипломній педагогічній освіті: Науково-методичний посібник. Книга 2.
Дидактичне портфоліо андрагога ⁄ Євгенія Родіонівна Чернишова, Марина Іванівна Скрипник; Держ. вищ. навч.
закл. «Ун-т менедж. освіти». – К., 2015. – 76 с. Рекомендована література до теми 7 1. Бубер
М. Я и Ты / М. Бубер; [пер. с немец.; послесловие П. С. Гуревича]. – М. :
Высшая школа, 1993. – 175 с. 2. Вовканич С. Национальная элита и
интеллектуальный потенциал нации. Эпистемологический аспект / С. Вовканич //
Философская и социологическая мысль, 1996, № 7-8. – С. 3 – 15. 3. Гегель Г. Работы разных лет: В 2 т. / Сост., общ.
ред. А.В. Гулыги. – М. : Мысль, 1970. 4. Гнедовский
М. Коммуникационный подход в музееведении: теоретические и прикладные аспекты
/ М. Гнедовский. – М. : Новая школа, 1994. – С. 207. 5. Дубасенюк
О. А. Професійна педагогічна освіта: інноваційні технології та методики:
Монографія / За ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка,
2009. – 564 с. 6. Ковальчук
Н.. Символічний лад українського бароко / Н. Ковальчук // Національний
університет «Києво-Могилянська академія»: Наукові записки. – К.: Видав-ничий
дім «КМ Академія», 2001. – Том 19: Теорія та історія культури. – С. 27-30. 7. Кремень
В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум / В. Г. Кремень. –
К. : Грамота, 2007. – 576 с. 8. Крымский
С. Философия как путь человечности и надежды / С. Крымский. – Київ : Курс.
2000. – 308 с. 9. Лосев
А. Дерзание духа / А.Лосев. – М. : Политиздат, 1988. – 366 с. 10. Малахов
В. Етика: Курс лекцій / В. Малахов. – К. : Либідь, 2000. – 384 с. 11. Михайлова
Э. А. Кейс и кейс-метод / А. Э. Михайлова. – М. : Центр Марк. исслед. и
менежд., 1999. – 178 с. 12. Ніколаєску І. О. Практичні основи
акмеологічного розвитку особистості в умовах освітньо-інформаційного
простору: навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] / І. О.
Ніколаєску. – Режим доступу 13. Ортега-и-Гассет Х. Эссе на
эстетические темы в форме предисловия, глава «Метафора» [Електроний
ресурс] | Х. Ортега-и-Гассет.
– Режим доступу: http: //www.lib.ru/FILOSOF/ORTEGA ortega 04. txt.). 14. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання
дорослих: навчальнометодичний посібник / Сисоєва С. О. –
НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К. : ВД
«ЕКМО», 2011. – 324 с. 15. Ситуационный анализ, или анатомия кейс-метода / [под ред.
д-ра социологических наук, профессора Ю. П. Сурмина]. – Киев : Центр инноваций и развития, 2002. – 286 с. 16.
Скрипник М.І. Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄
М. І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж.
освіти». – К., 2013. – 232 с. Скрипник М. І.Режим доступу: www.academia.edu/.../ІНТЕРАКТИВНІ_ТЕХНОЛОГІЇ_НАВЧАННЯ. 17.
Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию
: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений /
В. А. Сластенин, Г. И. Чижакова. – М. :
Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с. |
|||