ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ

Рівень вищої освіти:

  • другий (магістерський)
  • третій (освітньо-науковий)

Галузь знань: без обмежень
Спеціальність: без обмежень
Освітньо-наукова програма: без обмежень
Статус: ВК  – дисципліна вільного вибору здобувачів вищої освіти
Форма навчання: заочна
Рік, семестр: 2-й рік навчання
Викладацький склад: В. М. Івкін, кандидат психологічних наук, доцент кафедри публічного управління і проектного менеджменту
Мова викладання: українська

Мета навчальної дисципліни. Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія управління» є ознайомлення слухачів з психологічними особливостями процесу управління і закономірностями соціальної взаємодії в організації, а атакож особливостями застосовування методів психологічного дослідження в роботі з персоналом.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

  • ознайомлення з теоретичними підходами, експериментальними та прикладними дослідженнями в галузі психології управління;
  • оволодіння методами психодіагностики в роботі з персоналом організації;
  • засвоєння основних психологічних закономірностей управлінської діяльності, лідерства та керівництва;
  • опанування методами саморегуляції та технологіями формування організаційної культури;
  • оволодіння навичками постановки і вирішення дослідницьких завдань в галузі психології управління
  • оволодіння знаннями, які відображають зміст і структуру управління;
  • усвідомлення ролі та значущості психологічних компонентів;
  • набуття умінь і навичок ефективного вирішення психолого-управлінських проблем;
  • розвиток потреби до самостійного вивчення психологічної літератури.

Зміст дисципліни.

  • історія розвитку і основний зміст предмету психології управління;
  • категоріальний апарат, необхідний для аналізу і прогнозування процесів, що протікають в організаціях;
  • концепція діяльності та її прикладне застосування щодо управління в різних сферах діяльності людини;
  • сучасні теорії психології управління в різних типах організацій;
  • структура управління в організації, систему мотивації та стимулювання, а основних організаційних процесів;
  • науково-практичні підходи до вирішення практичних завдань в контексті самоуправління, управління колективом та організацією;
  • особливості постановки і вирішення дослідницьких завдань в галузі психології управління
  • основи підвищення результативності реалізації загальних функцій управління з урахуванням впливу психологічних факторів;
  • особливості активності людини й регуляції її поведінки в організації;
  • структура і методика розвитку особистості менеджера в організації;
  • психологія керівництва й лідерства;
  • специфіка міжособистісних відносин в організації та психології управлінського впливу;
  • психологічні аспекти реалізації загальних функцій управління (планування, організовування, мотивування й контролювання);
  • психологічні основи інформаційного забезпечення управління, комунікативної компетентності й прийняття рішень;
  • психологічні аспекти організації праці та професійної діяльності;
  • ролі соціально-психологічної служби у процесі вдосконалення системи управління

Обсяг курсу –90 годин, що відповідає 3.0 кредитам ЄКТС.

Форма підсумкового контролю – залік.

 

Робоча програма навчальної дисципліни «ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ»