Навчально-науковий інститут менеджменту та психології

Ми вірні кращим освітянським традиціям і

відкриті до креативності, лідерства та інновацій! 

ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПЕРЕВАГИ НАВЧАННЯ

Навчально-науковий інститут менеджменту та психології (надалі - Інститут) є структурним підрозділом ДЗВО «Університет  менеджменту освіти», головною метою діяльності якого є надання різнорівневої професійної освіти в ринкових умовах, сприяння становленню Університету як провідного закладу вищої освіти в Україні.

Органічною складовою цілісної системи професійної підготовки фахівців з вищою освітою в ННІМП є організаційна, освітня, наукова робота та методичне забезпечення навчання здобувачів вищої освіти, формування ключових компетентностей фахівців, безперервний професійний розвиток впродовж життя шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти; провадження освітньо-наукової діяльності через проведення наукових досліджень і забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації і використання отриманих результатів в освітньому процесі.

В Інституті здійснюється підготовка фахівців за освітніми рівнями вищої освіти:

БАКАЛАВР

1. Управління персоналом та економіка праці  (спеціальність С1 Економіка)

2. Психологія                          (С4 Психологія)

3. Менеджмент                      (D3 Менеджмент)

4. Бізнес адміністрування   (D3 Менеджмент)

5. Управління проєктами    (D3 Менеджмент)

6. Підприємництво              (D3 Менеджмент)

МАГІСТР

1. Публічне управління та адміністрування           (D4 Публічне управління та адміністрування)

2. Управління персоналом та економіка праці       (С1 Економіка)

3. Психологія                                                                  (С4 Психологія)

4. Кризова психологія з основами психотерапії    (С4 Психологія)

5. Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)

                                                                                           (D3 Менеджмент)

6. Управління навчальним закладом ( за типом)      (D3 Менеджмент)

7. Управління проєктами                                             (D3 Менеджмент)

8. Підприємництво                                                        (D3 Менеджмент)

9. Спеціальна освіта (за нозологіями)                      (А6 Спеціальна освіта за спеціальністю)

10. Педагогіка вищої школи. Андрагогіка                 (А1 Освітні науки)

11. Професійна освіта. Цифрові технології            (А1 Освітні науки)

12. Соціальна робота. Соціальна реабілітація       (I10 Соціальна робота та консультування)

13. Соціальна педагогіка та медіація                        (І11 Дитячі та молодіжні служби).

У ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України можна пройти навчання за ваучером за освітніми програмами:

Менеджмент організацій і адміністрування  (за видами економічної діяльності)

Підприємництво

Публічне управління та адміністрування (для навчання за ваучером осіб, які зараховані до резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України)

Професійна освіта (Цифрові технології)

Спеціальна освіта (за нозологіями)

Управління персоналом та економіка праці

Психологія

Кризова психологія з основами психотерапії

Соціальна робота. Соціальна реабілітація

Соціальна педагогіка та медіація

Ваучер – це документ, що дає особі одноразове право на перепідготовку за робітничою професією; підготовку за спеціальністю для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра або магістра, здобутих за іншою спеціальністю; підготовку на наступному рівні освіти; спеціалізацію та підвищення кваліфікації за професіями і спеціальностями.

Ваучер на навчання видається державними центрами зайнятості особам, які не зареєстровані в центрах зайнятості як безробітні, мають вищу освіту та відповідають певним вимогам.

Детальніше про навчання за ваучерами на сайті Державного центру зайнятості: https://www.dcz.gov.ua/storinka/vauchery

Мінветеранів  компенсує 100% вартості контрактного навчання для дітей ветеранів та ветеранок !

Процес підготовки на високому науково-методичному рівні з використанням новітніх технологій навчання забезпечують п’ять кафедр Інституту:

Кафедру психології та особистісного розвитку очолює  доктор психологічних наук, професор Олександра Вікторівна Брюховецька. Діяльність кафедри спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців з вищою освітою за спеціальністю «Психологія» (освітній рівень – бакалавр, магістр, доктор філософії) і ґрунтується на основі сучасних досягнень психолого-педагогічної науки з опорою на широкі професійні контакти із суміжними викладацько-науковими підрозділами Університету та НАПН України.

Кожного року кафедра організовує та проводить міжнародні науково-практичні конференції, семінари, круглі столи з актуальних проблем психологічної підготовки майбутніх фахівців з психології. проводить «Тиждень психології» для здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників та вільних слухачів, що цікавляться психологією.

Значна кількість випускників кафедри після закінчення Інституту вступають до аспірантури та захищають дисертації на здобуття ступеня доктора філософії, розпочинають активну практичну діяльність в сфері психологічної допомоги особистості, а також у викладанні психології в закладах середньої, професійної та вищої освіти.

У забезпеченні освітньої діяльності Інституту, соціального та інтелектуального розвитку замовників освітніх послуг, надання їм психологічної та соціально-педагогічної підтримки надзвичайно важливою є діяльність Центру психологічної підтримки здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників ННІМП  PSY-2 та Психологічного Хабу «Mental Health Hub».

Консультативна підтримка надається кваліфікованими психологами з числа науково-педагогічних працівників, гарантом ОП. У цілому опитування здобувачів продемонструвало високу оцінку якості їх підтримки та комунікацій в освітньому процесі, задоволеність здобувачів вищої освіти формами і методами навчання.

Серед здобувачів УМО можна почути такі відгуки з приводу викладання психології на кафедрі: «Вперше я відчула на собі небайдуже ставлення до мене як до особистості та моїх навчальних потреб», «складається думка, що всі викладачі кафедри «інфіковані вірусом» самовдосконалення,  чого в них  із  задоволенням можна навчитися», «багато із моїх професорів отримують особисте задоволення від спілкування на практичні теми з психології».

Кафедра публічного управління і проектного менеджменту, яку очолює кандидат наук з державного управління, доцент Володимир Васильович Мороз, надає високоякісні освітні послуги з використанням інноваційних методів навчання, зорієнтованих на потреби сучасного суспільства за освітньо-професійними програмами «Управління проектами», «Публічне управління та адміністрування» підготовки здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-науковою програмою «Публічне управління та адміністрування» підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.

Кафедра забезпечує викладання дисциплін загальнотеоретичного і світоглядного напряму при підготовці висококваліфікованих фахівців з вищою освітою у галузі психології, управління, державного управління та педагогіки. Об’єднуючи викладачів різноманітних дисциплін, кафедра надає підготовку за базовими напрямками науки й пропонує послуги з підготовки фахівців за класичним переліком загальнофахових дисциплін.

Полідисциплінарний характер діяльності кафедри передбачає постійний пошук шляхів гармонізації взаємодії викладачів кафедри, пошук методологічних і теоретичних засад, на яких кафедра цементується і розвивається як єдиний цілісний організм. Водночас кафедра є чутливою до сучасних тенденцій та інновацій в освітньому просторі, на якому в тій чи іншій мірі позначається перебіг суспільних процесів. Реакція кафедри на ці тенденції проявляється в різних формах залежно від дисципліни і вимог освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, удосконалюючи таким чином зміст дисциплін.

В освітньому процесі викладачами кафедри все ширше застосовуються нові освітні технології та джерела інформаційного забезпечення. Окрім безпосереднього викладання для здобувачів вищої освіти низки предметів, спрямованих на освоєння інформаційних технологій, такі технології набувають все більш широкого застосування в роботі викладачів кафедри. Названі обставини є основними факторами, що впливають на подальший розвиток кафедри, зміцнення її потенціалу шляхом удосконалення структурно-функціональної організації, підвищення кваліфікації співробітників, поглиблення наукової та науково-методичної роботи та оптимізації освітнього процесу. Все це спрямоване на формування фахівців, які більш адекватно підготовлені до вирішення повсякденних завдань, управління поточними ризиками та реагування на сучасні виклики для забезпечення стійкого розвитку суспільства.

Співробітники кафедри беруть участь у дослідницьких та освітніх національних і міжнародних проєктах, результати яких (нові навчальні програми, підручники, рекомендації) впроваджуються в освітній процес. При цьому кафедра відкрита до інновацій і розширює науково-освітнє співробітництво.

Кафедра економіки, підприємництва та менеджменту, очолювана кандидатом педагогічних наук, доцентом Тетяною Іванівною Бурлаєнко, забезпечує підготовку висококваліфікованих фахівців з вищою освітою за спеціальностями/Освітніми програмами  С1 Економіка / Управління персоналом та економіка праці; D3 Менеджмент / Менеджмент; D3 Менеджмент / Підприємництво; D3 Менеджмент / Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)

Головна наукова проблема кафедри: «Підвищення якості трудового потенціалу і життя населення країни засобами людиноцентричної освіти». У практичному плані ця проблема починає вирішуватися вже на стадії прийому вступників на навчання. Так, наприклад, у абітурієнтів на основі самооцінки виявляється рівень присутності ділових  якостей, без яких вони не спроможні стати успішними менеджерами чи менеджерами з управління персоналом. Ця інформація  надається абітурієнтам конфіденційно та має рекомендаційний характер. Одержавши таку інформацію, абітурієнт сам має вирішити, яку професію йому обрати, щоб краще себе самореалізувати.

Кафедрою розроблено «Технологію формування високоефективного механізму управління персоналом (ВМУП) на основі самоорганізації і створення єдиної команди керівників та виконавців», яка призначена для підготовки успішних керівників-менеджерів.

Науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь в організації та проведенні науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів з актуальних проблем сьогодення, здійснюють перспективні наукові дослідження. Кафедра співпрацює із закладами освіти  різних типів у галузі освітньої діяльності, взаємодіє з науково-дослідними інститутами, зокрема з Інститутом обдарованої дитини НАПН України (з питань виявлення у ранньому дитинстві якостей, які притаманні для майбутнього менеджера)  та Інститутом Демографії і соціальних досліджень НАН України (у питаннях підвищення якості людського капіталу на етапах формування, використання та розвитку) та ін.

Кафедра педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти, очолювана доктором педагогічних наук, професором  Ганною Юріївною Кравченко, здійснює підготовку фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностями/Освітніми програмами  D3 Менеджмент / Управління навчальним закладом; А1 Освітні науки / Педагогіка вищої школи. Андрагогіка; А6 Спеціальна освіта (за спеціальностями)  / Спеціальна освіта (за нозологіями); І10 Соціальна робота та консультування / Соціальна робота. Соціальна реабілітація.

Освітня програма "Педагогіка вищої школи. Андрагогіка" - це унікальне поєднання двох важливих освітніх напрямків, що відкриває широкі перспективи для професійного розвитку. Випускники програми є універсальними фахівцями, здатними працювати як у системі вищої освіти, так і в різноманітних освітніх центрах для дорослих, корпоративних університетах, центрах підвищення кваліфікації. У сучасному світі, де концепція "навчання впродовж життя" стає все більш актуальною, фахівці з андрагоги користуються особливим попитом. Вони допомагають дорослим людям адаптуватися до змін на ринку праці, опановувати нові професійні навички, розвивати свій потенціал. Програма "Педагогіка вищої школи. Андрагогіка" відкриває шлях до цієї перспективної та соціально значущої професійної діяльності.

Програма "Управління навчальним закладом" за спеціальністю "Менеджмент" є особливо затребуваною в умовах реформування освіти. Сучасні освітні заклади потребують керівників нової формації, які володіють інноваційними підходами до управління, здатні впроваджувати зміни та забезпечувати якісний освітній процес. Випускники цієї програми стають висококваліфікованими управлінцями, готовими до викликів сучасної освіти.

Підготовка фахівців зі спеціальної освіти набуває особливого значення в контексті розвитку інклюзивної освіти в Україні. Програма "Спеціальна освіта (за спеціальностями)" забезпечує підготовку професіоналів, здатних працювати з різними категоріями осіб з особливими освітніми потребами, впроваджувати сучасні методики та технології корекційної роботи.

Програма "Соціальна робота. Соціальна реабілітація" є надзвичайно важливою у світлі сучасних соціальних викликів. Фахівці з соціальної реабілітації сьогодні особливо потрібні для роботи з різними категоріями населення, зокрема з особами, які постраждали внаслідок військових дій, вимушеними переселенцями, людьми з інвалідністю. Програма формує компетентності, необхідні для здійснення ефективної соціальної підтримки та реабілітації.

Всі програми кафедри поєднують фундаментальну теоретичну підготовку з практичною спрямованістю, що дозволяє випускникам бути конкурентоспроможними на ринку праці та робити значущий внесок у розвиток відповідних галузей.

Магістерська підготовка майбутніх фахівців розглядається як така, щозабезпечує інтеграцію інтересів держави, суспільства та особистості, забезпечувала б студенту повноцінний професійний і особистісний розвиток у максимально можливому діапазоні індивідуальних психологічних ресурсів. У процесі підготовки управлінців та викладачів вищої школи використовуються активні методи навчання, інтерактивні методи, тренінги, інформаційно-комунікаційні технології. Так, з метою розвитку професійно значущих якостей керівника проводяться ділові ігри («Сучасний керівник», «Алгоритм ділового спілкування», «Імідж керівника», «Делегування повноважень»), застосовується метод дискусії, проблемне навчання.

Кафедра освіти дорослих та цифрових технологій, очолювана доктором педагогічних наук, професором  Оленою Іванівною Кравченко,це колектив високопрофесійних і досвідчених фахівців, які забезпечують:

  • системне формування, підтримку та професійний розвиток менеджерів освіти нової генерації в умовах сучасних трансформацій;
  • актуальний практикоорієнтований зміст курсів підвищення кваліфікації для педагогічних та науково-педагогічних працівників, державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
  • адаптивні моделі фахового зростання освітян та державних службовців ;
  • перспективні напрями професійного розвитку здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти та здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.

Кафедра освіти дорослих та цифрових технологій запровадила в освітній процес три нові освітньо-професійні програми, які відображають сучасні потреби ринку праці та запити особистості: «Професійна освіта (Цифрові технології)», «Кризова психологія з основами психотерапії», «Соціальна педагогіка та медіація» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, а саме:

  • ОПП «Професійна освіта (Цифрові технології)» спрямована на підготовку фахівців, здатних ефективно використовувати та впроваджувати цифрові технології в освітній процес. Випускники цієї програми зможуть працювати в освітніх закладах, компаніях, що займаються розробкою освітнього програмного забезпечення, та інших сферах, де потрібні знання цифрових технологій;
  • ОПП «Кризова психологія з основами психотерапії» спрямована на підготовку психологів, враховуючи зростаючу потребу в психологічній допомозі, ця програма підготує фахівців, здатних надавати кваліфіковану психологічну підтримку в кризових ситуаціях. Програма поєднує теоретичні знання з практичними навичками психотерапії;
  • ОПП «Соціальна педагогіка та медіація» орієнтована на підготовку фахівців, які зможуть працювати з різними соціальними групами, вирішувати конфлікти та сприяти соціальній адаптації. Випускники зможуть працювати в соціальних службах, освітніх закладах, громадських організаціях та інших сферах.

У підготовці здобувачів вищої освіти за всіма освітніми програмами пріоритетним є студентоцентрований підхід, ставлячи здобувача в центр освітнього процесу, в межах якого надаються більші можливості щодо вибору змісту, темпу, способу і місця навчання. Це передбачає перенос акцента з викладання на навчання,  врахування індивідуальних особливостей, інтересів, потреб та можливостей здобувачів, а також залучення їх до активної участі в навчанні. 

Здобувачі вищої освіти мають можливість формувати індивідуальний навчальний план шляхом вільного вибору навчальних дисциплін, вносити консолідовані пропозиції щодо змісту освітніх програм, брати участь у вирішенні питань щодо покращення освітнього процесу, забезпеченні його якості.

Освітній процес і науково-організаційна діяльність ННІМП ґрунтуються на академічній свободі учасників, свободі навчати і навчатися та дотриманні наступних  принципів:

  • освітній процес орієнтований на діяльність та вирішення проблем;
  • кожен учасник несе відповідальність за освітній процес, викладач і здобувачі здійснюють цю відповідальність на засадах взаємного поділу;
  • освітня програма є гнучкою і орієнтована на очікування учасників;
  • будь яке питання є раціональним і сприймається позитивно;
  • важливим засобом навчання є групова, командна робота;
  • відсутність ієрархії та рівноправність;
  • всі учасники навчання допомагають один одному і поважають один одного;
  • вся навчальна інформація є візуалізованою і задокументованою.

Активна взаємодія всіх учасників освітнього процесу Інституту забезпечується застосуванням інтерактивних методів (кейс-метод, навчання у співробітництві (навчання у малих групах), метод проектів, метод «мозкової атаки»).

Для стимулювання пізнавальної активності використовуються тренінгові технології (тренінг щодо використання он-лайн конструктора для проведення маркетингових досліджень, тренінг щодо розвитку мотивації до навчання).

Винятково своєчасним і перспективним у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців є використання дидактичних можливостей інформаційно-комунікаційних технологій, які спрямовані на підготовку особистості до самостійної продуктивної діяльності в умовах інформаційного суспільства, та впровадження елементів дистанційної освіти  (використання електронної пошти, скайпу, проведення он-лайн консультування, телеконференцій тощо).

Використання під час професійної підготовки можливостей інноваційних технологій навчання для оптимізації їх впливу на особистість студента дає змогу будувати проекцію нормативно заданих вимог на індивідуальні особливості студентів і побудову на цій основі індивідуальних освітніх траєкторій, забезпечуючи виведення змісту та процесу освіти на особистісно-смисловий рівень.

Особливістю, яка вигідно відрізняє процес підготовки майбутніх фахівців в Інституті, є постійні зустрічі-заняття студентів з провідними вченими НАПН України: академіками Василем Григоровичем Кременем, Володимиром Ілларіоновичем Луговим, Петром Юрійовичем Саухом, Нелею Григорівною Ничкало та багатьма іншими академіками та членами-кореспондентами НАПН України.

Ще одним важливим напрямом інтеграції освітньої та наукової складових у процесі підготовки фахівців є впровадження у освітній процес результатів сучасних дисертаційних досліджень, проведених співробітниками Університету. 

Слід відмітити високу активність студентів у проведенні спільних з викладачами досліджень, результати яких відображаються у магістерських роботах, статтях у «Віснику магістранта» та інших виданнях. Результати, отримані під час виконання магістерських робіт, проходять апробацію на щорічній науковій студентській конференції, заходах НАПН України, Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях, виставках, конкурсах.

Однією з принципових інновацій магістерських програм в Інституті є залучення здобувачів вищої освіти та викладачів до проектної діяльності. Науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти – активні учасники низки міжнародних проєктів:

  • спільного проекту Міжнародного банку реконструкції та розвитку та Міністерства освіти і науки України «Рівний доступ до якісної освіти», проекту «Стратегія реформування освіти в Україні» за підтримки Програми розвитку ООН, Міжнародного фонду «Відродження» та Інституту відкритого суспільства. Під час роботи над проектами були розроблені і пройшли всеукраїнське обговорення кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності педагогічних працівників, розроблено рекомендації з освітньої політики України;
  • проекту «Модернізація системи управління освітою в Україні: дорожня карта реформ», який здійснювався за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження» спільно з громадською організацією «Центр розвитку лідерства». Результати дослідження пройшли широке обговорення на трьох круглих столах за участю здобувачів вищої освіти. За підсумками дослідження та обговорення його результатів запропоновано модель реформування системи управління освітою в Україні, яку презентовано МОН України;
  • Україно-австрійського проекту з проектного менеджменту «Формування компететнцій з проектного менеджменту для інновативного розвитку шкіл для кервників шкіл України», який координує Культур-Контакт-Австрія. Основною метою проекту є розвиток компетентності керівників і спіробітників навчальних закладів щодо управління та втілення проектів розвитку школи.

Отже, наявність усіх необхідних складових та досвіду міжнародної співпраці дозволяє Інституту реалізовувати сучасний зміст підготовки майбутніх фахівців, розв’язувати нові завдання, які постають перед системою вищої освіти на сучасному етапі розвитку Української держави.

Запрошуємо всіх бажаючих на навчання на цих програмах, які розроблені з урахуванням сучасних потреб ринку праці та спрямовані на підготовку висококваліфікованих фахівців у затребуваних галузях.

В Університеті створено відповідні умови для формування й розкриття інноваційної здатності здобувачів вищої освіти, впроваджуються  сучасні освітні, інформаційні та цифрові технології для здобуття необхідних компетентностей та подальшого професійного поступу та творчої активності!

Запрошуємо майбутніх абітурієнтів до Університету менеджменту освіти НАПН України, щоб реалізувати себе повною мірою у здобутті вищої освіти й отримання відповідних компетентностей для науково-дослідницької діяльності. У нас завжди цікаві та практико-орієнтовані семінарські заняття, тематичні дискусії, науково-практичні конференції та лекційні і практичні заняття, на яких панує атмосфера творчого пошуку, інноваційності, доброзичливості й поваги та відбувається професійне спілкування на високому рівні!

Унікальність УніверситетУ в тому, що він є у складі Національної академії педагогічних наук; об'єднує талановитих і неординарних студентів - здобувачів вищої освіти; його очолює толерантне й чуйне керівництво; працюють високопрофесійні й креативні викладачі та методичні працівники. Університет унікальний гуртожитком, що знаходиться у центрі міста, поруч із навчальними корпусами; є кафе, де по домашньому смачно готують і за доступними цінами. В Університеті є студентське самоврядування, яке залучає здобувачів вищої освіти до культурно-масових заходів та об'єднує всіх студентів в одну велику родину. В Університеті є приміщення для занять із настільного тенісу, працює підприємницький клуб та багато іншого. Університет надає можливість реалізувати себе повною мірою у здобутті й розширенні компетентностей і слугує стартовим майданчиком для науково-дослідницької діяльності.

Приєднуйтесь до нас та станьте частиною команди професіоналів!