Про кафедру
З історії кафедри.
Кафедру педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти було створено у березні 2010 року, і протягом існування кафедри її очолюють провідні науковці України.
Першим завідувачем кафедри став видатний науковий діяч, кандидат військових наук, доцент Колпаков Віктор Михайлович, а із 1 січня 2011 до 31 квітня 2011 р. обов’язки завідувача кафедри виконувала директор Інституту психології і менеджменту ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Єльникова Г.В.
На період з 1 травня 2011 р. до 31 серпня 2011 р. виконуючою обов’язки завідувача кафедри була призначена заступник директора Інституту психології і менеджменту ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент Драч І.І.
З 1 вересня 2011 р. до 1 листопада 2012 р. кафедру очолював доктор історичних наук, професор, член-кореспондент Міжнародної академії інформатизації Слободяник М.С.
У лютому 2013 р. кафедру очолив кандидат економічних наук, професор, член-кореспондент Академії економічних наук України, академік Української академії наук з державного управління Мостовий Г.І., який пізніше очолив Інститут менеджменту та психології.
З жовтня 2013 р. до вересня 2019 р. кафедру очолювала доктор педагогічних наук, професор Рябова З.В.
Із вересня до грудня 2019 р. кафедру очолювала Андрощук Ірина Миколаївна, доктор педагогічних наук, доцент.
З січня 2020 обов‘язки завідувача кафедри виконує Сіданіч Ірна Леонідівна, доктор педагогічних наук, доцент.
Кафедра педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти здійснює підготовку магістрів за освітньо-професійними програмами «Управління навчальним закладом» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» та освітньо-професійними програмами «Педагогіка вищої школи», «Християнська педагогіка» та освітньо-науковою програмою «Спеціальна освіта (за нозологіями)» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» спеціальності 016 «Спеціальна освіта».
Фахівець, який завершив навчання в магістратурі за спеціальністю 073 «Менеджмент» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» отримує кваліфікацію ─ «Керівник підприємства, установи та організації (у сфері освіти та виробничого навчання)».
Фахівець може працювати у:
- закладах освіти всіх типів;
- установах державного і громадського управління освітою;
- соціальній службі тощо.
Фахівець може обіймати посаду:
- керівника, заступника керівника закладу освіти усіх типів;
- керівника, заступника керівника структурного підрозділу закладу освіти;
- директора (завідувача, начальника), завідувача відділу, лабораторії, кабінету.
Метою освітньо-професійної програми «Управління навчальним закладом» є підготовка ефективного менеджера в сфері освіти з сучасним баченням управління закладом, здатного оптимізувати процес навчання, раціонально залучати (за рахунок інноваційних проектів) та використовувати матеріальні й фінансові ресурси установи.
Фахівець, який завершив навчання в магістратурі за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за освітньо-професійною програмою «Педагогіка вищої школи» отримує кваліфікацію ─ «Викладач університетів та закладів вищої освіти»; за освітньо-професійною програмою «Християнська педагогіка» - «Магістр з християнської педагогіки, викладач у закладах освіти».
Фахівець може працювати у:
- закладах освіти усіх рівнів акредитації.
Фахівець може обіймати посаду:
- науково-педагогічного працівника;
- педагогічного працівника;
- наукового працівника.
Метою освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» є формування нової генерації викладачів закладу вищої освіти на основі оволодіння сучасними знаннями педагогіки вищої школи шляхом використання активних методів і прийомів викладання дисциплін у закладах вищої освіти.
Метою освітньо-професійної програми «Християнська педагогіка» є підготовка фахівців, які зможуть, ґрунтуючись на новій філософії вищої освіти, професійно застосовувати на практиці сучасні методи та форми викладання у закладі освіти, ознайомлення майбутніх викладачів християнської педагогіки з теорією та методикою викладання освітніх програм духовно-морального спрямування, зі змістом, завданнями, принципами та засобами духовно-морального виховання на засадах християнських цінностей, сприяння становленню християнських і громадянських компетентностей особистості.
Метою освітньо-наукової програми «Спеціальна освіта (за нозологіями)» є формування фундаментальних знань з теорії і практики організації освітнього процесу у ЗВО, науково-дослідницької роботи з корекційної педагогіки і спеціальної психології, педагогіки і психології вищої школи на інноваційних засадах, розвиток компетентностей самостійно здійснювати викладацьку та інноваційну пошукову діяльність з дотриманням норм наукової етики й академічної доброчесності, набуття досвіду керування навчально-пізнавальною, науково-дослідницькою, корекційно-педагогічною діяльністю здобувачів вищої освіти.
Фахівець, який завершив навчання магістратури за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за освітньо-науковою програмою «Спеціальна освіта (за нозологіями)» отримає кваліфікацію ─ «Магістр спеціальної освіти (за нозологіями). Викладач закладу вищої освіти зі спеціальності. Вчитель-дефектолог (за нозологіями)».
Фахівець може працювати у:
- закладах загальної середньої освіти;
- позашкільної освіти;
- реабілітаційних центрах;
- коледжах,
- ЗВО;
- НДУ;
- Заклади системи МОН тощо.
Фахівець може обіймати посаду:
- викладач ЗВО;
- вчитель-дефектолог;
- логопед;
- наукового співробітника;
- лектора.
Вищезазначені освітні програми передбачають практичну підготовку, розвиток загальних та формування професійних компетеностей фахівців за заочною формою навчання терміном 1 рік і 6 місяців.
Модель підготовки магістрів на кафедрі педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти має переваги в:
- реалізації людиноцентричного підходу до особистісно-професійного розвитку, формування компетентних професіоналів у своїй галузі;
- поєднанні теорії, практики, наукових досліджень шляхом залучення до освітнього процесу практиків, посилення практичної підготовки, організації навчання на основі діяльнісного та компетентнісного навчання, побудові навчання через дослідження;
- наявності відповідних фахівців, професорсько-викладацького складу для реалізації міждисциплінарного підходу до підготовки конкурентоздатних фахівців, формування та розвитку загальних і професійних компетентностей;
- застосуванні системи контрольно-аналітичної діяльності викладачів із урахуванням реалізації особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів;
- застосуванні тренінгового навчання, сучасних активних, інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій;
- розробленні та використанні персональних освітніх систем як складової управління самостійною роботою студентів;
- диверсифікації магістратури за науковим і професійним спрямуванням;
- практиках у науково-дослідних установах Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, закладах вищої і загальної середньої освіти м. Києва;
- активному використанні інформаційних та дистанційних технологій, технологій інтерактивного навчання, педагогічного проектування, ділових ігор, ситуативного моделювання, кейс-навчання, портфоліо, електронних джерел;
- вихованні готовності ефективно та раціонально діяти в умовах невизначеності, криз, стресів, загроз, ризиків та надзвичайних ситуацій.
Запрошуємо до магістратури:
- випускників закладів вищої освіти («бакалаврів», «спеціалістів», «магістрів»);
- директорів, заступників директорів і педагогів закладів освіти (закладів загальної середньої освіти, закладів вищої освіти усіх рівнів акредитації, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, спеціалізованих закладів освіти, ліцеїв, гімназій тощо);
- керівників методичних служб, методистів органів освіти;
- начальників (завідувачів), інспекторів управлінь і відділів освіти;
- осіб, що зараховані до кадрового резерву.
Для вступу подаються:
- заява (установленої форми);
- документ про вищу освіту;
- додаток до документа про вищу освіту (з оцінками);
- копія паспорту;
- копія ідентифікаційного коду;
- 6 фотокарток (розміром 3х4);
- 6 конвертів (з марками);
- папка для паперів та швидкозшивач;
- 8 файлів.
За детальною інформацією звертайтеся за адресою:
04053 м. Київ, вул. Cічових стрільців, 52-а, корпус Президії НАПН України, I поверх, кімн. 105. Станція метро «Лук'янівська». Їхати тролейбусами № 16, 18 до зупинки «Полтавська».
Тел./факс приймальної комісії: (044) 361-40-75, (044) 481-38-44, (044) 484-34-98,
(050) 050 4471. Е-mail: kafedra_unz_pvsh_2015@ukr.net, vstupUMO@ukr.net
Успішне навчання в магістратурі дає можливість скласти кандидатський мінімум і продовжити навчання в аспірантурі.
Аспірантура й докторантура. При кафедрі здійснюється підготовка докторів PhD та докторів наук за спеціальністю 011 - Освітні, педагогічні науки.
Стажування. У межах співпраці на кафедрі проходять стажування науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти України.
Науково-педагогічні працівники кафедри :
Відповідно до навчального плану підготовку магістрантів забезпечують 11 викладачів, з них:
Сіданіч І.Л. − доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри; Тимошко Г.М. – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри, Приходькіна Н.О. – доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри; Махиня Т.А. – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри; Рожнова Т. Є. – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри; Висоцька А. М. - кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри, Грищук Д. Г. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри; Калініченко І. О. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри; Дубовський С. О. – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри; Волотовська Т. П. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри; Штангей С. В. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
За час існування кафедри була успішно здійснена діяльність щодо впровадження в освітній процес закладів загальної середньої освіти основ управлінської діяльності, реалізовано міжнародні й всеукраїнські проекти, комплексні дослідження з організації управління закладами освіти. За роки існування кафедри захищено понад 1000 магістерських робіт.
Плідну науково-дослідницьку діяльність колективу кафедри відображено в чисельних наукових фахових публікаціях і статтях, методичних розробках та інших матеріалах для здобувачів вищої освіти, педагогів і керівників освітньої галузі, які можна знайти за посиланням https://lib.iitta.gov.ua/
Науково-педагогічні працівники кафедри активно співпрацюють з педагогічними колективами закладів загальної середньої освіти.
Активне посилання на сторінку кафедри у facebook: https://www.facebook.com/pages/Кафедра-управління-навчальними-закладами-та-педагогіки-вищої-школи-ДВНЗ-УМО/214713918736788