МЕТА ТА ЗАВДАННЯ КАФЕДРИ
Мета діяльності кафедри - забезпечення безперервності та ефективності підготовки майбутніх психологів та психолого-педагогічний супровід їх особистісного та професійного зростання.
Професорсько-викладацький склад кафедри здійснює перспективні наукові дослідження, поєднуючи наукову та освітню діяльність.
Основними завданнями кафедри є:
- реалізація освітньо-професійних програм, навчальних планів підготовки фахівців;
- вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;
- організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи;
- розробка й затвердження засобів діагностики рівня знань, єдиних критеріїв оцінки;
- здійснення поточного й підсумкового контролю якості знань через проведення заліково-екзаменаційних сесій, кваліфікаційних екзаменів, захист курсових та кваліфікаційних робіт;
- підготовка й систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін, що викладаються кафедрою;
- виховання майбутнього фахівця, формування громадянської позиції щодо оцінки суспільних явищ, забезпечення прав і свобод людини та громадянина;
- впровадження в межах компетенції кафедри принципів Болонського процесу, елементів системи ECTS організації навчального процесу;
- керівництво науково-дослідною роботою студентів, організація та проведення круглих столів, науково-методичних семінарів та конференцій за профілем діяльності кафедри;
- організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також взаємних відвідувань;
- збір та узагальнення передового досвіду, здобутого викладачами кафедри під час проведення занять і поза навчальної роботи;
- виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів;
- участь у підготовці науково-педагогічних працівників через аспірантуру та докторантуру;
- керівництво підготовкою кандидатських дисертацій, консультацій докторантів, рецензування, обговорення представлених досліджень на засіданнях кафедри і міжкафедральних семінарах;
- підготовка відзивів на дисертації та автореферати дисертацій за профілем кафедри;
- організація взаємодії з іншими закладами освіти, проведення спільних засідань кафедр, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури;
- висунення пропозицій щодо присвоєння вчених звань професора і доцента працівникам кафедр;
- підготовка і видання навчальної, наукової, методичної літератури;
Завдяки тому, що кафедра є випусковою, до завдань кафедри, додаються:
- координація діяльності всіх кафедр, що забезпечують спеціальну фахову підготовку студентів;
- розробка пропозицій щодо компетентностей та результатів навчання за освітньо-професійними програмами підготовки майбутніх психологів;
- оновлення переліку вибіркових дисциплін та відповідного навчально-методичного забезпечення для цих дисциплін;
- організація практик і стажування, їх захист в установленому порядку;
- організація вивчення рівня теоретичної і практичної підготовки випускників;
- залучення провідних вчених, спеціалістів до проведення занять, контролю знань студентів тощо;
- координація і забезпечення підготовки курсових та кваліфікаційних робіт;
- забезпечення підготовки та проведення кваліфікаційних екзаменів.
- забезпечення виконання Державних вимог до акредитації освітньо-професійних програм, за якими кафедра є випусковою;
- підготовка акредитаційних (ліцензійних) справ освітньо-професійних програм, за якими кафедра є випусковою
Завдання кафедри виконуються шляхом інтеграції навчання і практики, повного та ефективного застосування всіх елементів навчально-виховного процесу із врахуванням можливостей сучасних інноваційних та інформаційних технологій.
Основні функції Кафедри полягають у здійсненні навчальної, науково-дослідної, науково-методичної та організаційної роботи, а також прикладної діяльності.
Навчальна робота Кафедри спрямована на забезпечення високої якості освіти й передбачає:
- якісне і своєчасне виконання навчальних планів і програм;
- проведення різних форм занять (у тому числі семінарів, тренінгів, рольових і ділових ігор) зі студентами та слухачами;
- керівництво підготовкою слухачами та студентами творчих випускних робіт, проектів, виконання завдань навчального практикуму тощо.
Науково-дослідна діяльність Кафедри спрямована на науковий супровід навчального процесу, запровадження досягнень сучасної науки в навчальний процес, залучення слухачів і студентів до проведення наукових досліджень та розвиток вітчизняної науки. передбачає:
- проведення досліджень актуальних проблем у галузі суспільних та природничих дисциплін;
- дослідження соціальних, організаційних, управлінських та методичних проблем функціонування системи освіти загалом і післядипломної освіти зокрема;
- визначення науково обґрунтованого змісту навчального процесу та навчально-методичного забезпечення викладання загально-фахових та світоглядних дисциплін у закладах вищої та післядипломної освіти;
- забезпечення адекватного відображення результатів сучасних наукових досліджень в навчальних планах і програмах підготовки бакалаврів і магістрів.
Науково-методична робота Кафедри спрямована на науково-методичне забезпечення навчального процесу відповідно до сучасних вимог і передбачає:
- узагальнення вітчизняних і зарубіжних досягнень у галузі суспільних та природничих наук, використання сучасних наукових результатів, а також практичних освітніх і управлінських технологій у педагогічній діяльності;
- удосконалення змісту програм і планів навчального процесу відповідно до сучасних вимог і запитів післядипломної освіти;
- визначення і формування умов організації ефективного навчання в системі вищої та післядипломної освіти;
- постійне залучення викладачів кафедри до науково-методичної роботи, створення методичних посібників та розробок, запровадження сучасних освітніх технологій в навчальний процес;
- визначення та запровадження науково обґрунтованих сучасних методів навчання та контролю знань слухачів і студентів, зокрема, на основі системи ECTS;
- запровадження використання комп’ютерних програм у навчальний процес, застосування сучасних інформаційних технологій і засобів, формування та використання інформаційних баз даних.
Організаційна робота Кафедри передбачає:
- організацію діяльності кафедри на основі рішень та завдань, визначених планом роботи Університету;
- підготовку планів роботи Кафедри на рік та на перспективу, які затверджуються керівництвом Університету;
- проведення засідань Кафедри для обговорення та вирішення питань, важливих для діяльності Кафедри;
- підготовку звітів про результати роботи Кафедри та їх подання керівництву Університету;
- підтримку зв’язків та обмін інформацією з іншими підрозділами Університету, з кафедрами відповідного профілю інших ЗВО, лабораторіями науково-дослідних установ, творчими асоціаціями та громадськими організаціями.
Прикладна діяльність Кафедри передбачає:
- надання додаткових освітніх послуг у формі керівництва підготовкою кандидатів наук, проведення семінарів, навчальних курсів і тренінгів;
- участь у додатковій професійній підготовці управлінських та методичних кадрів системи освіти, працівників інших галузей, майбутніх фахівців з психології, економіки, управління та інших спеціальностей відповідно до їх запитів;
- сприяння діяльності структурних підрозділів Університету, що надають освітні послуги на госпрозрахункових засадах.