Психологія сучасного інформаційного простору
Рівень вищої освіти: третій (освітньо-науковий)
Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність: 053 Психологія
Спеціалізація / освітня програма:Психологія особистісного, соціального та організаційного розвитку
Компонент освітньої програми: нормативна, професійної підготовки
Обсяг : 90 год./ 3 кред. ЄKTC
Рік навчання: ІІ, семестр: ІІІ, ІV
Викладач О. І. Бондарчук, д. психол. наук, професор, завідувач кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «УМО»
Мета навчальної дисципліни: розвиток здатності використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК2), дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики, міжкультурної толерантності та керуватися загальнолюдськими цінностями (СК3), толерувати невизначеність і доводити унікальність власного наукового пошуку в умовах інформаційного /цифрового суспільства (СК5).
Заплановані результати навчання:
- Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел на основі сучасних методологій наукової діяльності та інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій (РН1).
- Уміти полілогічно взаємодіяти із широкою науковою спільнотою та громадськістю з проблематики дослідження (РН4).
- Демонструвати прихильність до норм професійної етики, міжкультурної толерантності, професійних цінностей у науковій / практичній діяльності (РН8).
- Виявляти здатність до гнучкого, оперативного розв’язання професійних проблем в умовах невизначеності та соціальної напруженості (РН10),
- Зміст дисципліни:
Змістовий модуль 1. Теоретичні підходу до дослідження інформації та інформаційного простору
Тема 1. Інформація як предмет наукового дослідження
Тема 2. Основні теоретичні концепти й практики у дослідженні інформаційного простору.
Змістовий модуль 2. Психологічні особливості взаємодії у сучасному інформаційному просторі
Тема 3. Особливості взаємодії у віртуальному інформаційному просторі.
Тема 4. Деструктивні впливи в інформаційному просторі та психологічні засоби їх розпізнавання, уникнення й попередження.
Змістовий модуль 3. Інформаційний простір у науковій і науково-педагогічній діяльності особистості: психологічний аспект
Тема 5. Особливості добування й презентації наукової інформації у сфері психології в інформаційному просторі
Тема 6. Інформаційна готовність фахівця до наукової та науково-педагогічної діяльності
Форма підсумкового контролю – екзамен