ЗВІТ ПРО РОБОТУ «ШКОЛИ МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ» з 28 по 30 листопада 2018 року
Чергове виїзне засідання «Школи молодого науковця УМО» проходило з 28 по 30 листопада 2018 року в передмісті Івано-Франківська в навчально – оздоровчому центрі «Лімниця". В роботі школи прийняли участь близько 25 аспірантів та здобувачів з усіх куточків України.
Як завжди, програма школи була насиченою та різноманітною.
Боднар Оксана Степанівна, доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського НПУ ім. В.Гнатюка провела тренінг «Обґрунтування компонентів моделі системи у дисертаційних дослідженнях». Аспіранти розглянули ознаки та складові системи; на конкретних прикладах захищених дисертацій вчились визначати структурні компоненти та особливості моделей в дисертаційних дослідженнях.
Підлипна Людмила Віталіївна, кандидат психологічних наук, директор Івано-Франківського обласного центру практичної психології та соціальної роботи, практикуючий психолог, арт-терапевт, арт-тренер, акредитований гештальттерапевт, супервізор провела тренінг «Визначення та досягнення цілей в процесі здійснення наукових досліджень». Під час тренінгу аспірантам було запропоновано декілька цікавих психологічних вправ з метою швидшого досягнення плідного, позитивного результату в написанні дисертаційних досліджень, підвищення мотивації, сприяння розвитку і корекції власних життєвих планів, самопізнання й досягнення гармонії внутрішнього світу:
- казкотерапії, під час вправи (за допомогою використання метафоричних асоціативних карт «Майстер казок» Т.Зінкевич-Євстігнєєвої) молоді науковці складали казку «Як я пишу свою дисертацію»;
- створення колажу з використанням методу фототерапії (в основі якого лежать власні сімейні фотографії аспірантів та викладачів) дозволило виконати різного роду психологічні і педагогічні завдання, які стали унікальним інструментом для розвитку і гармонізації настрою всіх учасників, створення позитивної атмосфери, зближення і знайомства;
- психологічні вправи «Чотири вуха Ван Туна», «Троє дверей» та ін. були спрямовані на: профілактику та подолання синдрому професійного вигорання і стресів, осмислення аспірантами власних життєвих позицій, усвідомлення цінності та необхідності самопізнання, виховання в собі професійної впевненості, формування навичок психогігієни в повсякденному житті.
Ануфрієва Оксана Леонідівна, кандидат педагогічних наук, доцент, зав. аспірантурою УМО провела тренінг «Педагогічний експеримент як метод наукового дослідження»; круглий стіл «Сучасна нормативно – правова база підготовки науковців», в ході якого аспіранти були ознайомлені з особливостями організації і проведення захисту дисертаційних досліджень та вимогами до оформлення дисертацій.
Жук Михайло Васильович, кандидат філософських наук, завідувач кафедри соціально – гуманітарної освіти Сумського ІППО провів в режимі он-лайн міні - сесію в формі форкшопу на тему «Сучасні наукові дослідження в форматі освітніх трендів та НУШ». Аспіранти отримали практичні поради по використанню сучасних освітніх інтернет-платформ в своїх дисертаційних дослідженнях.
Приємним бонусом став майстер – клас Крикун Л.В. з виготовлення ляльки – мотанки «Здравниця».Конец формы
Як сказав Генрі Форд «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх». Тож створенням сім років тому «Школи молодого науковця УМО» було започатковано творчий і продуктивний формат співпраці науковців з аспірантами з метою досягнення запланованого кожним аспірантом результату – захисту дисертаційного дослідження. А також це обмін досвідом, отримання практичних порад від викладачів в гармонійному поєднанні з піднесеним настроєм від краси зимової української природи та західноукраїнської гостинності.
Особлива подяка проректору з наукової роботи Івано – Франківського ІППО, кандидату педагогічних наук Барабаш О.Д. та колегам з Івано – Франківського ІППО за допомогу в організації та проведенні «Школи молодого науковця».