Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Інноваційні моделі розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної школи у системі неперервної освіти»

(м. Біла Церква, 11 грудня 2019 р., ДЗВО «Університет менеджменту освіти», БІНПО).

Організатори заходу: кафедра методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України; кафедра професійної та вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України; кафедра професійної освіти та технологій сільськогосподарського виробництва Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Питання, розглянуті у межах науково-практичної інтернет-конференції:

  • підвищення кваліфікації як запорука результативної професійної діяльності педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
  • педагоги системи П(ПТ)О як агенти змін професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах євроінтеграції;
  • формування та розвиток науково-методичної компетентності педагогів ЗП(ПТ)О в системі безперервної освіти;
  • реалізація диференційованого підходу в системі підвищення кваліфікації педагогів ЗП(ПТ)О;
  • реалізація сучасних освітніх практик у професійній діяльності як показник рівня науково-методичної компетентності педагога ЗП(ПТ)О;
  • відкрите освітнє середовище в системі підвищення кваліфікації педагогів ЗП(ПТ)О;
  • шляхи розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної школи;
  • методика оцінювання рейтингу при визначенні рівня професійної компетентності педагогічних працівників;
  • формування готовності педагогічних працівників до інноваційної діяльності в умовах ЗП(ПТ)О;
  • критерії оцінювання результативної діяльності педагога ЗП(ПТ)О.

У роботі пленарного засідання взяли участь понад 200 осіб із 17 областей України та м. Києва. Серед учасників – 5 докторів наук, професорів; 6 кандидатів наук, доцентів; директори та заступники директорів закладів професійної (професійно-технічної) освіти; директори та методисти обласних навчально-методичних центрів ПТО, педагогічні працівники ЗП(ПТ)О.

Модераторами заходу були І. Є. Сілаєва, завідувачка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, кандидатка технічних наук, доцентка та А. Б. Єрмоленко, доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, кандидат політичних наук, доцент.

З вітальним словом до учасників конференції звернулася В. В. Сидоренко, директорка Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО УМО НАПН України, докторка педагогічних наук. Серед доповідачів, Л. М. Петренко, докторка педагогічних наук, професорка кафедри професійної та вищої освіти Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти із виступом щодо концептуальних засад поняття «компетентність» педагога на етапі реформування сучасної професійної освіти; І. Є. Сілаєва,завідувачка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, кандидатка технічних наук, доцентка, із презентацією результатів констатувального експерименту науково-дослідної роботи кафедри методики професійного навчання та соціально-гуманітарних дисциплін «Розвиток науково-методичної компетентності педагогів професійної школи за інноваційними моделями у системі неперервної освіти»; С. В. Соболєва, кандидатка с-г наук, доцентка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО з доповіддю про результати формувального етапу науково-дослідної роботи та перспективні напрями діяльності кафедри з питань формування та розвитку науково-методичної компетентності педагогів ЗП(ПТ)О у курсовий та міжкурсовий періоди підвищення кваліфікації; В. І. Ковальчук, завідувач кафедри професійної освіти та технологій сільськогосподарського виробництва Глухівського національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка, доктор педагогічних наук, професор, спільно з колективом кафедри та студентами долучилися до роботи заходу та поділилися інноваційними здобутками кафедри у створенні школи професійної майстерності сучасного педагога як осередку його професійного зростання; В. П. Опанасенко, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри професійної освіти та технологій сільськогосподарського виробництва Глухівського національного педагогічного університету ім. Олександра Довженка з доповіддю щодо готовність сучасного педагога професійної школи до інноваційної діяльності; А. Б. Єрмоленко, кандидат політичних наук, доцент кафедри методики професійного навчання та соціально-гуманітарних дисциплін презентував ідеї щодо трансформації соціокультурного середовища як регулятора розвитку моделей післядипломної освіти; М. В. Жук, завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філософських наук, доцент у виступі розкрив сутність теорії поколінь, визначаючи її вплив на сучасну післядипломну освіту педагогів; В. М. Бондарчук, директор НМЦ у Рівненській області презентувала результати участі педагогів професійної освіти Рівненщини у вітчизняних та міжнародних освітніх проектах як форми підвищення їх професійної компетентності.

На пленарному засіданні конференції в режимі on-line було представлено 15 доповідей.

За результатами обговорення кола проблемних питань учасники Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції актуалізували необхідність коригування спільної діяльності науковців системи післядипломної освіти, педагогічних працівників державних закладів вищої освіти, методичних служб обласних навчально-методичних центрів ПТО та педагогічних колективів закладів професійної (професійно-технічної) освіти щодо розробки та впровадження інноваційних моделей підвищення кваліфікації відповідно до соціоекономічних та соціокультурних вимог суспільства.